Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket kosing för en begagnad PB g4?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallojsan!

Har blivit erbjuden att köpa denna ca 2-3 år gamla rackare:

PowerBook G4 (Titanium 1GHz/867MHz
Datormodell: PowerBook3,5
Typ av CPU: PowerPC G4 (3.3)
CPU-antal: 1
CPU-hastighet: 1 GHz
L2-cache (per CPU): 256 K
L3-cache (per CPU): 1 MB
Minne: 512 MB
Busshastighet: 133 MHz
Boot ROM-version: 4.5.3f2
HD 60gb

( Kolla här för specifierad info: http://www.apple-history.com/?page=gallery&model=pg4_1_867 )

Vad är ett lämpligt pris? Batteritiden fungerar fint tills den når typ 70% då verkar den hoppa ner till 0% och hamna i vila utan förvarning!!! Är det batteriet som är trött eller är det något mjukvaru problem? Inga döda pixlar, några få ytliga skavanker men dvd-brännaren verkar bråka ibland men misstänker att det kanske är fel val av dvd-skiva vid bränning (+ och - problemet). Den är förövrigt inget stöldgods.
Och sedan, Några bra program som man kan köra för att kolla om hårdvaran är i fint skick? Andra bra tips tas emot med öppna armar!;)
Tack på förhand!/Morten

om jag var säljare skulle jag försöka få 6000 för den.
om jag var köpare skulle jag försöka få den för 4000.
(förutsatt att maskinen fungerar ordentligt.)

som vanligt när man köper beg bärbar får man räkna in ett nytt batteri i budgeten och även extra minne i detta fall.

6000kr låter lite väl saftigt för den burken. Speciellt med tanke på det defekta batteriet. Du får en betydligt nyare PB för det priset.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-20 10:01

Batteriet håller på att dö... Så ett nytt batteri bör du skaffa.
3-4k kanske.

Hur mycket skulle man kunna få för en 12" Powerbook 1.5 Ghz 512 meg minne och fräsht batteri?

Det är den senaste powerbooken.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-18 21:45

Tar upp den här tråden:

Vad hade ni gett för en 15" 1.33gz med 1,5ghz minne, 60gb hårddisk, cdbrännare/dvdläsare, bt, airport, cf-kortläsare (pcmcia), iCurve, second skin, bt-mus (apple), Tiger? Och vad hade ni försökt sälja den för?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-07-19 00:20

Jag sålde min likadana (bortsett från att det var 768 MB RAM och inga tillbehör vid sidan) för 8500 kr för 1,5 månad sedan. Priserna rasade ju efter att MacBook:en kom eftersom grundutförandet är bättre än en sån PB på i stort sett allt och dessutom billig.

1
Bevaka tråden