Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech s 530 for mac funkar inte med Intel-mac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-04-06 20:16

Köpte detta fina tangentbord till mac mini men tyvärr så fungerar inte drivrutinerna till intel maskiner. Blev så jävla förbannad och nu måsta man vänta på att Logitech skall få tummen ur. Någon annan som har detta tangentbord?

fungerar det inte alls eller är de drivisar som saknas för extrafunktioner? (vissa knappar fungerar inte som dom skall osv?)

Kan man använda USBoverdrive kanske.. har inte kör det själv men det brukar ju funka för de flesta möss så det fixar kanske ditt tangentbord också.

http://www.usboverdrive.com

Alla standardtangenter fungerar, men inte de andra som man köpte tangentbordet för. Jag köpte det till min intelmini. Nå, Logitech säger att drivisar är på väg, typ slutet av april.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-04-07 09:38

Har provat USB Overdrive. Inte mycket som gick att ställa in. Tangentbordet fungerar, men utan alla "for Mac" funktioner. Exempelvis bakåtknapparna på musen. Jag förstår inte varför Logitech skall vara sega på att fixa nya drivisar. Det är nu 4 månader sen Apple bytte till intel, hur länge skall man vänta? Till Jul?

Fick precis mitt S530, verkar riktigt nice, men som sagt skit med att drivisar till Intel saknas!

Currently LCC 1.6.2 is not compatible with the new Intel CPU powered Apple computers.

Programvaran är släppt nu...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-04-13 00:12
Ursprungligen av Michael Nord:

Programvaran är släppt nu...

TACK SOM FAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GLAD

  • Oregistrerad
  • 2006-04-12 22:37

Var har ni köpt era?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-28 19:16

Köpte mitt kit idag, känns jävligt fräscht måste jag säga. Rappt och bra
Måste säga att designen är klok rent färgmässigt, typ 50/50 vitt och aluminium för att matcha i- och power-serierna ungefär lika mycket.

Förfasades över att musen inte funkade direkt när jag kopplade in och connectade. Den flipprade bara ljudvolymen i inloggningsrutan och gav ingenting i osx. Löste sig när jag la in communication centre (som jag bara trodde var för att extraknapparna skulle funka).
Allt gott!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-12 14:32

Funkar kit:et med Windows XP på en IntelMac? Någon som vet. Logitech vet nämligen inte själva.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-05-13 00:07

Jag har fått det fungera. Dock vet jag inte om det funkar till 100% som det skall, men det gick att surfa iallafall

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-19 14:44

Fick hem mitt nyss från dustin, klockrent, förutom en sak.
Får inte extraknapparna att funka. Har lagt in controlcenter, men tji. Varken ljud eller ngn annan, jo förresten. Den enda som funkar är shutdown. Några förslag?

Edit: Fick det att funka nu, drog cc igen.

Senast redigerat 2006-06-19 15:45
  • Medlem
  • 2006-06-19 20:17

MÅSTe man installera extra grejjer för att musen ska funka? kan man inte bara få in den som vilken standardmus som helst och mappa knapparna som man gör med en mighty mouse?

jag tänkte nämligen skaffa ett sånt kit, men inte för att det har en miljon extra knappar, utan för att det är trådlöst och vitt.. jag undviker i det längsta att installera speciella drivrutiner för sånt trams.. hehe

1
Bevaka tråden