Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överlever man och surfa mm på en PB g4 667?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2006-06-19 14:36

Ska köpa laptop har en PB 667 mhz på gång, maskinen har 768 ram, 7200 rpm disk samt OSX tiger installerat. Kommer detta att vara olidligt slött eller kommer det att kännas helt okej att surfa, ev kolla nån film på mm. Har ALDRIG använt en G4 så jag har inget och referera till, hushållets enda Mac är en g3 400 mhz.

mvh
Andreas

Det kommer att funka finfint. Som vanligt så rekommenderas _mycket_ minne, men den maskinen verkar ha hyfsat ändå.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-19 14:45

Det ska nog gå alldeles utmärkt. Vi har en iMac 800 MHz och en PB 1 GHz, och upplever inte att det går särskilt segt för att surfa eller kolla filmer.

Edit: Se där, irrelogical var några sekunder snabbare, men vi är överens.

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-06-19 15:16

Jag har precis en sådan maskin som andra maskin, och den är förvånansvärt rapp. Kommer funka jättebra! lycka till!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-19 15:22

Jag använde min på 400 MHz, 384 RAM, 4800 rmp HD till just det du beskrev. Men vissa typer av filmer kan det bli tufft med. Flash är inge att hurra över men det är flash annars inte heller.

  • Medlem
  • 2006-06-19 15:54
Ursprungligen av Mattias L:

Jag har precis en sådan maskin som andra maskin, och den är förvånansvärt rapp. Kommer funka jättebra! lycka till!

Samma här. Står på köksbordet. Jag har den som jukebox med Airtunes och surfmaskin. Fast jag bara har 320 Mb RAM.

OM det är samma batteriekonstruktion ( PMU ) som på PB 400/450 så är det inte tvärsäkert att den kommer att leva så länge som du önskar dig. Det är alltså de 4 små ihoplödda batterierna som förr eller senare upphör att fungera. Dom gör det möjligt att ladda det stora utbytbara batteriet... det är även så illa att OM/När dom ger upp så räcker det inte ens med nädsladden för att den ska kunna vara på... men som sagt vad, så länge inget sådant dykt upp så länge räcker datorn och som en ren fröjd. Du skulle kunna gardera dig med att fråga typ MacForum vad utbyte av sådana batterier kostar inkl. service... ja förr eller senare så kan man behöva ställa frågan. Tror att Apple lagerhåller reservdelar i 5 år efter att man upphört med produktionen... efter detta så är du och andra PB-ägare utlämnad åt att någon annan vill stå för tillverkningen.

SE URL:

http://www.99mac.se/powerbook-macbook-pro/77402-goer-ditt-eget-backupbatteri-till-tibook.html?highlight=batterilagret

http://www.99mac.se/powerbook-macbook-pro/41882-skruva-isaer-powerbook.html?highlight=batterilagret

  • Oregistrerad
  • 2006-06-21 13:30

An3Azz: Jag har haft precis en sådan maskin (hastighet/minne/etc) som min enda maskin fram til för en vecka sedan (då min MacBook Pro landade Det är en mycket kompetent maskin och jag har varit mycket nöjd med den! Den är snabb så det räcker till det mesta.

1
Bevaka tråden