Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Abonemang med fast IP-adress?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-06-19 12:48

Finns det någon leverantör som tillhandahåller fast Ip-adress för företag till humana priser.

Sitter på ett Telia-ADSL, och dom har endast en variant som heter Powerline. Initialkostnad ca 3600:-, och sedan 2700:-/månad. att pröjsa över 30 lakan om året för att kunna dumpa över bildfiler till en ftp-server verkar vara i överkant!!!

Finns det inga normala lösningar??

Ftp-servern vi jobbar emot kräver att vi har en statisk IP-adress för verifikation, detta pga säkerhetskrav.

vi har bornet just nu och betallar runt 600-700 per månad tror jag...

vi funderar dock på att byta till bredbandsbolaget för företag ..

Netatonce
Billigt och eget ip-nummer.

Bredbandsbolaget för 30 SEK/månad

/AnSz

ipcell har normala priser och fast ip-adress.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-06-19 13:50

*Antecknar*

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-06-19 16:50

Pratade precis med Glocalnet, som erbjuder 8 Mb och fast IP för 415:-/månad....

Hur är dom att ha och göra med??

Ursprungligen av ThomasC:

Pratade precis med Glocalnet, som erbjuder 8 Mb och fast IP för 415:-/månad....

Hur är dom att ha och göra med??

Jag har glocalnet med fast ip 8mbit för 249kr i månaden.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-06-19 20:33
Ursprungligen av mdlarsson:

Jag har glocalnet med fast ip 8mbit för 249kr i månaden.

Ett företagsabonnemang??

Ursprungligen av ThomasC:

Ett företagsabonnemang??

Nej ett vanligt privatabonnemang, jag krävde det när jag bytte till glocalnet från bostream (bonet) där jag hade fast ip. Dom sa något om att det berodde på vilka som ägde växlarna eller nåt. Det var tydligen telenor som ägde den vxl som jag var kopplad till.
Jag kan komma ihåg fel, det var ju ett tag sen.

Daniel

Adamo har fasta IP adresser på många platser i stadsnäten till hyffsade priser. Men om du hade tillgång till stadsnät så visste du förmodligen det redan.

tycker du skall ta en titt på http://www.hotpot.se/
en sajt om att välja bredband leverantör ..

glöm inte Thomas att kolla hur mycket du får uppströms och nedströms ..

vissa leverantörer kanske ger 24 MB nerströms .. även kallat typ Bredband 24 .... men det betyder ju inte att uppströmen är lika stor .. i vissa fal erbjuder vissa leverantörer USEL uppströms ... typ 0.1 0.5 eller kansk 1.0 ..

så eftersom du skall jobba mot en FTP och tanka upp mycket behöver ju du minst lika stor uppströms som nedströms ...

vi har idag 2 ner och 2 upp och det fick vi tjata oss till ... så google om vad folk säger om ett visst abonemang ... och när du väll köpt det så tptesta det direkt och se att du fått det du betallar för ...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-06-19 20:57

Eller flytta ut i skogen till ett ställe där utbyggnaden knappt nått en meter.

Det var nog slagsmål om de fåtal platser som fanns i teleskåpet, och jag har haft samma IP i snart två år (Telia).

Andrejz
Bredbandsbolaget för 30 kr i månaden?

Det skulle jag vilja att du förtydligar?

Ursprungligen av sventa46:

Andrejz
Bredbandsbolaget för 30 kr i månaden?

Det skulle jag vilja att du förtydligar?

Jag har för mig att bbb tog 30:- extra om man ville ha fast ip, vet inte om de erbjuder det fortfarande.

Ja ja , ni menar fast ip ja , jo det är 30 kr för det eller rättare det var åtminstone det.
Jag läste lite galet och trodde Andrejz menade ett helt bredbandsabonnemang för dom pengarna!:)

Jag mailade Bredbandsbolagets support och frågade om det var möjligt att få fast IP på något sätt.

"Tack för din e-post!
I dagsläget kan vi dessvärre inte erbjuda dig en fast ip-adress."

Surt....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-23 13:09
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag mailade Bredbandsbolagets support och frågade om det var möjligt att få fast IP på något sätt.
.
I dagsläget kan vi dessvärre inte erbjuda dig en fast ip-adress."

Det låter skumt. Jag har det och det står 30 kr på fakturan.

Ursprungligen av molia:

Det låter skumt. Jag har det och det står 30 kr på fakturan.

Jag har BBB 100 Mbit i ett jack ovanför dörren, vad har du för abonnemang?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-23 16:05
Ursprungligen av ThomasC:

Finns det inga normala lösningar??
Ftp-servern vi jobbar emot kräver att vi har en statisk IP-adress för verifikation, detta pga säkerhetskrav.

Jo det finns ett smart lösning med Telia ADSL, det är att vara ständigt uppkopplat mot internet. Köra alltid med någon trafik, så har du "fast" IP nummer till billigt pris.
Jag har nästan aldrig tappat min DHCP nummer, det händer endast när Telia server går ner (när deras internet plötsligt inte fungerar), då efteråt får jag annan IP nummer.
Det är faktiskt ca två år mellan varven (när deras internet inte fungerar)

Det borde ju vara helt okey om årena går så länge för dej för samma IP nummer? till billigt lösning ?

1
Bevaka tråden