Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Semesterplaner: Vad gör du i sommar?

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det vore kul att höra om era semesterplaner. Hur länge - när tar du semester - vad ska du/ni hitta på?

  • Medlem
  • 2006-06-18 23:16

Jag ska två veckor till Fårö, några veckor då och då till havsbanden utanför Kungsbacka och så ska jag pillra med huset, ta hand om sånt man inte hinner med när man jobbar. Kanske en sväng neråt kontinenten om andan faller på. Om tre veckor börjar det...

  • Medlem
  • 2006-06-18 23:17

Själv då?

Jag har 4 veckor i juli/augusti än har jag dock inte kommit på nåt bra att göra.. blir ev en tur upp till fjällen, förmodligen en hel del klättring också, men inga längre tripper tror ja.

Åker till balkan 30/7 och stannar där i ca 1 månad...
Ska resa runt som 'backpacker' och tälta där jag kan.
Har bara planerat lite grovt vilka länder det blir, men roligare att ta det som de kommer

Kommer la att släpa med mig hela kameraväska skulle jag tro *pust*

//Daniel

Ursprungligen av macgunde:

Åker till balkan 30/7 och stannar där i ca 1 månad...
Ska resa runt som 'backpacker' och tälta där jag kan.
Har bara planerat lite grovt vilka länder det blir, men roligare att ta det som de kommer

Kommer la att släpa med mig hela kameraväska skulle jag tro *pust*

//Daniel

Blogga! Vill ha lite tips av dig - saknar alla länder där nere

Ursprungligen av Björnström:

Blogga! Vill ha lite tips av dig - saknar alla länder där nere

Självfallet gör jag detta på min blog danielpeterson.se

//D

  • Medlem
  • 2006-06-19 12:38

Jag åker till franska rivieran i mitten av juli sedan åker jag vidare till Italien och Garda sjön och rundar av med Balkan jag mé ("tillbaka till rötterna" ). Det blir Kroatien och Montenegro.

macgunde, säg till om du vill ha några tips med Balkan. Jag har rest där kors och tvärs flera gånger om.

Ursprungligen av 3OPAH:

Jag åker till franska rivieran i mitten av juli sedan åker jag vidare till Italien och Garda sjön och rundar av med Balkan jag mé ("tillbaka till rötterna" ). Det blir Kroatien och Montenegro.

macgunde, säg till om du vill ha några tips med Balkan. Jag har rest där kors och tvärs flera gånger om.

Jo tar gärna emot tips, även om jag tar det som de kommer

maila på danneman@mac.se

Daniel

Några dagars espressosafari i Stockholm och några i Malmö. Annars ska jag hålla mig hemma och måla väggar...

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-06-19 09:16
Ursprungligen av David Molarin:

Några dagars espressosafari i Stockholm och några i Malmö. Annars ska jag hålla mig hemma och måla väggar...

Om du kan tänka dig en tur till en förort, så måste jag rekomendera Wennblads i Aspudden, helt klart värt en omväg. Adressen är Manhemsgatan 4, kolla in deras hemsida för öppettider.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-19 00:04

Vad jag gör i sommar.

Ligger på bryggan vid sommarhuset och tar en pilsner och tittar på vågorna. Är utan temporärt sommarjobb och väntar på flytten till London.

Så jag ska bara softa, om ingen dyker upp med ett jobb som inte kräver att jag behöver finnas tillgänglig i höst.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-06-19 00:30

Roskildefestivalen, sen återhämtar jag mig en vecka i Nice innan jag börjar sommarjobba igen

Jag jobbar hela sommaren tror jag. Och tar semester senare i höst, när man slipper värmen och turisterna nere på kontinenten.

Jag ska resa runt i Vietnamn under juli och förhoppningsvis avsluta med några dyk på Puh Quoc. Efter det ska jag nog hjälpa min mor med ytrenovering av hennes kök.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-06-19 07:29

Teckenläger på västkusten, sedan flyttar vi från Luleå till Helsingborg (!).

Ursprungligen av Micke F:

Teckenläger på västkusten, sedan flyttar vi från Luleå till Helsingborg (!).

Välkommen till Skåne!

/hälsn en gammal Svartöstan-bo...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-06-19 21:00
Ursprungligen av sjovall:

Välkommen till Skåne!

/hälsn en gammal Svartöstan-bo...

Har själv bott på Laxgatan!

Ursprungligen av Micke F:

Har själv bott på Laxgatan!

Sjöfartsgatan! I det äckligt mintgröna huset.
Bakom huset (mellan min gata och Laxgatan) låg en liten äcklig bod som renoverades till bostad till en tjej. Kanske var vi grannar, Micke?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-06-19 10:16

Vi åker till Stockholm i nästa vecka. Jag har hört att det skall vara rätt OK.

Själv ska jag jobba hela sommaren som redigerare på Sundsvalls Tidning.
Så ingen semester i sommar.
Har visserligen haft några veckor nu men vi får se hur det känns framåt Augusti då jag brukar ta semester.

Har semester nu tre veckor och i augusti tre veckor. Det blir mest bygga fritidshus och dyka hela tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-19 11:10

Det blir sommarkurser i Java-programmering samt Matlab under början av sommaren, sedan någon vecka på sommarställe vid Bråviken. Hoppas komma iväg en vecka till London för att hälsa på gamla vänner och kollegor framåt augusti. Sen drar vi igång med välkomnande av nya nollor på universitetet den 21 augusti.

read all about it: http://blog.starbuck.se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-19 11:37

Jobbar för det mesta.
Förhoppningsvis ska jag kunna få ledigt en dag eller två och para ihopa med en helg så jag och gumman kan pysa iväg en runda till utlandet. Kanske flyga till London och våldgästa Sidde?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-19 11:47
Ursprungligen av snutte:

Jobbar för det mesta.
Förhoppningsvis ska jag kunna få ledigt en dag eller två och para ihopa med en helg så jag och gumman kan pysa iväg en runda till utlandet. Kanske flyga till London och våldgästa Sidde?

Jag har fixat en 9kvm lägenhet. Våldgästa och våldgästa, du kan få stå i dörröppningen och titta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-19 18:48
Ursprungligen av Sidde:

Jag har fixat en 9kvm lägenhet. Våldgästa och våldgästa, du kan få stå i dörröppningen och titta

Gött! Vilken del av London kommer du att bo i?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-19 18:59
Ursprungligen av vanilj:

Gött! Vilken del av London kommer du att bo i?

Greenwich.
Alldeles intill Cutty Sark

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-19 19:05
Ursprungligen av Sidde:

Greenwich.
Alldeles intill Cutty Sark

Ah, mysigt Har jobbat nere på Starbucks på 54-56 Church Street alldeles vid skeppet. Titta in och hälsa från mig!
Finns en grym nudelrestaurang som heter "Tai Won Mein" lite längre upp på samma gata. Rekommenderas varmt!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-06-19 12:47

Det blir nog jobb hela sommarn. Eventuellt att jag åker till någon polare på en helg.

Jag ska ta det ovanligt lugnt, orkar knappt upp för den kortaste backen, speciellt när det är varmt ute... väntar på att läggas in för kranskärlsröntgen efter att senaste kolappsen visade ett blodtryck på 200/110 - får hoppas på att nästa sommar blir MIN sommar

Bevaka tråden