Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken kabel? AirPortExpress..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-06-19 09:17

Vilken kabel ska jag använda för att koppla från AirPortExpress till min stereo?
Tänkte använda optisk kabel eftersom min stereo har en optisk toslink-ingång. Behöver ca 5,5-6m.
Har inte hittat så långa mini --> toslink optiska kablar..

Vet någon var man kan handla dessa kablar?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-06-19 09:41

Vad menar du med mini->toslink? Som jag förstår det (för att jag har en AE och receiver med toslink) så ska du ha en toslink->toslink-sladd. Och en sådan hittar du både hos Siba, OnOff etc samt hos din egen HiFi-makare.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-06-19 09:50
Ursprungligen av frazze:

Vad menar du med mini->toslink

Från AE är det väl minikontakt(3,5mm ,smal rund) och på stereon är det toslink(fyrkantig kontakt).

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-06-19 10:10

Kablage

Prova hos Hi-fi klubben. De brukar vara bra på sådana grejor

  • Oregistrerad
  • 2006-06-19 10:17
Ursprungligen av frazze:

Vad menar du med mini->toslink? Som jag förstår det (för att jag har en AE och receiver med toslink) så ska du ha en toslink->toslink-sladd. Och en sådan hittar du både hos Siba, OnOff etc samt hos din egen HiFi-makare.

Det är precis vad de heter; Mini-TOS. Dessa passar i vanliga 3,5mm teleplugguttag, men kräver naturligtvis optisk i botten för att fungera.
Inte helt vanliga ute hos "handlarna". Troligtvis för att ingen frågar efter dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-19 10:25

Adapter

När jag köpte ett USB-ljudkort (PC) fick jag med något jag tror var en mini till toslinkadapter. Något liknande borde nog gå att hitta.

Chuck

1
Bevaka tråden