Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny dator - Hur få iWeb-sidorna till denna?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-06-17 23:04

Hej!

Är på gång att köpa ny dator. Hur funkar det med de iWeb sidor som jag har på mitt .Mac konto, samt blir dessa sidor "hemtankade" till den nya datorn, när jag ska uppdatera dessa? Måste ju komma åt dem på något sätt, eller måste man pilla manuellt med allt det där? =/

/Fredrik

För att spara dina iWeb projekt ska du spara ".domain"-filen.
Den filen hittar du i hem-mapp --> Bibliotek --> Application Support --> iWeb

Men om du ändå köper en ny Mac så kan du lika gärna använda den inbyggda funktionen att föra över hela ditt användarkonto från den gamla datorn till den nya. När du installerar systemet på den nya datorn kommer den fråga om du vill föra över allt från den gamla, det enda som behövs är en FireWire sladd mellan datorerna.
Om du gör det så flyttas även dina iWeb-sidor över automatiskt.

Om du däremot tänker flytta filer och dokument manuellt till den nya datorn så är det ".domain"-filen som du ska spara från den gamla datorn och lägga på samma plats på den nya.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-24 17:05
Ursprungligen av Martin Pettersson:

För att spara dina iWeb projekt ska du spara ".domain"-filen.
Den filen hittar du i hem-mapp --> Bibliotek --> Application Support --> iWeb

Men om du ändå köper en ny Mac så kan du lika gärna använda den inbyggda funktionen att föra över hela ditt användarkonto från den gamla datorn till den nya. När du installerar systemet på den nya datorn kommer den fråga om du vill föra över allt från den gamla, det enda som behövs är en FireWire sladd mellan datorerna.
Om du gör det så flyttas även dina iWeb-sidor över automatiskt.

Om du däremot tänker flytta filer och dokument manuellt till den nya datorn så är det ".domain"-filen som du ska spara från den gamla datorn och lägga på samma plats på den nya.

Alright, det där låter ju fint men vad händer med övriga filer/dokument och installerade program? Får man flytta över sånt manuellt?

  • Medlem
  • 2006-06-17 23:32

Tack, just den infon jag behövde!

/Fredrik

1
Bevaka tråden