Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta TV6 i EyeTV 2 via tvtv-tjänsten?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-17 00:22

Är det någon som har lyckats hitta TV 6 (Viasat 6) i EyeTV 2 genom tvtv-tjänsten?

När man väl har fått igång tvtv i programguiden är det en rasande massa EPG-kanaler att ställa in korrekt, en lång lista med europeiska tv-kanaler som man måste söka igenom manuellt och binda till de kanaler som man har rattat in i EyeTV.

Jag har ComHems basutbud och har lyckats lokalisera alla kanaler, utom just TV6.

Gömmer den sig bakom ett annat namn? Finns den inte med i listan?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-17 00:41

Jag har inte hittat den, så jag kör TV6 EPG via DVB. Det funkar bra för det mesta, men ger inte så lång framförhållning (2 dagar tror jag). tvtv funkar bra förutom runt midnatt och en eller två timmar därefter. Där brukar det vara glapp. Funkar det för er andra?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-17 01:05

Via DVB? Då har jag missat något. Hur gör du då?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-17 01:20

Aha! Det är något digitalt. Digital Video Box? Am I right?

Då blir jag nog tyvärr utan, för jag kör analogt. Bor i hyresrätt där ComHems basutbud distribueras via vanliga antenningången.

Finns det något annat sätt att få in den?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-17 07:14

Du har helt rätt att det är digitalt. DVB står för Digital Video Broadcast, och i signalen skickas även information om programmen ut. Så det fungerar bara för digitala signaler...

För att få den via tvtv kanske man skulle kontakta tvtv och föreslå att de lägger till TV6?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-17 12:57

Har för mig att de inte ändrat från ZTV till TV6 i tvtv-tablån. Lägg till ZTV istället så får du TV6.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-17 16:55

Det verkar bli ZTV-tablå om man väljer ZTV...

  • Oregistrerad
  • 2006-06-17 18:20

Men är det inte bara så att ZTV bytt namn till Viasat 6, men att tvtv fortfarande listar kanalen som ZTV?

När jag rattar in ZTV på min EyeTV så är det Viasat 6 som visas.

ZTV har kastats ut från det analoga utbudet hos comhem och TV6 tagit över kanalplatsen. ZTV finns fortfarande kvar som kanal digitalt hos Boxer och Viasat men sänder bara musikvideor nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-15 19:07
Ursprungligen av Yorick:

Är det någon som har lyckats hitta TV 6 (Viasat 6) i EyeTV 2 genom tvtv-tjänsten?

När man väl har fått igång tvtv i programguiden är det en rasande massa EPG-kanaler att ställa in korrekt, en lång lista med europeiska tv-kanaler som man måste söka igenom manuellt och binda till de kanaler som man har rattat in i EyeTV.

Jag har ComHems basutbud och har lyckats lokalisera alla kanaler, utom just TV6.

Gömmer den sig bakom ett annat namn? Finns den inte med i listan?

Om du skrollar ner i listen tills du kommer till -Sweden, så radar alla program tillgängliga hemma hos oss. Bra va?!

Ursprungligen av private:

Om du skrollar ner i listen tills du kommer till -Sweden, så radar alla program tillgängliga hemma hos oss. Bra va?!

Det kanske inte fanns där för ett och ett halvt år sedan, när någon senast skrev i tråden...

1
Bevaka tråden