Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteristatusen ständigt på "Calculating.."

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-06-16 18:29

Jag har en vit macbook 2ghz i standardutförande. Kalibrerade batteriet när jag fick den, och jag har använt den några dagar nu. Har kört främst med nätadaptern.

Jag ser nu att den inte uppdaterar batteristatusen till 100% när den laddat klart, utan det står hela tiden Calculating. Det är ingen stor grej, men det är lite störande att det ska stå så, istället för att visa normalt. Nån som vet vad detta kan bero på?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-06-16 23:57

La också märke till det där. Den stod på 99% väldigt länge.... kanske en halvtimma-timma gissar jag på. Men sen blev det 100% och grön lysdiod på kontakten.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-06-17 00:59

hmm, men här står det inte 99% utan den har uppenbarligen passerat det. Sen när den ska byta mellan att visa hur lång tid det är kvar till full laddning och till att visa 100% så står det calculating, fast det switchar inte över till 100%... Detta hände inte de två första dagarna...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-17 10:04

För mig hände det vid ett tillfälle att datorn trodde den var ansluten till vägguttag fast den inte var det, så den visade nätström-menu extran och "Calculating". En omstart löste det.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-06-19 16:30

ok nu verkar det som att efter en lång stund så uppdateras statusen från Calculating till Charged. Lite jobbigt bara att den ska behöva ladda på fast batteriet är fullt.. men men.. verkar inte gå att göra så mkt åt det..

1
Bevaka tråden