Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook som ws

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Funderar på att börja köra med en macbook som min primary datorn, hade såklart tänkt köra med skilld skärm, mus etc. Med skärmen nerfälld, kan detta bli ett problem, om datorn blir så varm att t.ex skärmen bräns? Klarar den att vara ihopfälld i en vecka i sträck medan man kör större program?

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-15 09:29

Vänstra sidan av macbooken kan bli Väldigt varm och jag skulle då i inte vilja ha min skärm där i en vecka. Varför inte köra dualscreen tex? Eller köp en mini.
Men visst, det går och tror inte att Apple har givit några varningar ang det

saken är just den att jag funderar för fullt på en macmini istället, på samma gång som jag vill ha en bärbar. Det enda som jag inte är säker på e alla babyproblem macbook tycks ha.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-15 10:31
Ursprungligen av kimronnholm:

saken är just den att jag funderar för fullt på en macmini istället, på samma gång som jag vill ha en bärbar. Det enda som jag inte är säker på e alla babyproblem macbook tycks ha.

Tro det eller ej men min Blackbook tycks vara felfri. Jag kör den dessutom precis så som du vill köra din. Började med att köra med locket nedfält och en extern Cinema Display 20". Men va 17 nu kör jag dual-screen och har mailprog och adium å lite annat på Macbookens skärm medan resten som jag jobbar med på Cinema Displayen. Har jobbat en del i GoLive som körs under rosetta och då har fläkten inte gått igång... visserligen har jag AC i lägenheten och de senaste tokvarma dagaran har jag haft ca 20°C i rummet.

Jag har pulat i 2Gb ram också. Funkar som sagt kanon... men jag har inte hunnit med så mycket Photoshoppande å sånt... testade lite Call Of Duty 2 dock... det var väll ingen angenäm upplevelse direkt... då gick fläkten igång på fullvarv också. Men den är hur tyst som helst (van vid "Vindtunneln/hårtorken")

måste du fälla ner skärmen helt då? räcker inte me att ha den nästan ihopfälld? så har en på farsans jobb som kör macbook pro

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-15 11:27
Ursprungligen av Baltazar:

måste du fälla ner skärmen helt då? räcker inte me att ha den nästan ihopfälld? så har en på farsans jobb som kör macbook pro

Hmm bra fråga... men det är tveksamt om skärmen slocknar då. Jag ska testa det när jag är hemma på lunchen.

tror inte skärmen slocknar helt, det gör inte hans, men inget visas på den, utan allt visas på den externa skärmen. möjligt att han väljer att köra den som "dubbelt" skrivbord eller vad man kallar det, så det blir ett ända brett skrivbord o väljer den externa som primärskärm

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-15 11:52
Ursprungligen av Baltazar:

tror inte skärmen slocknar helt, det gör inte hans, men inget visas på den, utan allt visas på den externa skärmen. möjligt att han väljer att köra den som "dubbelt" skrivbord eller vad man kallar det, så det blir ett ända brett skrivbord o väljer den externa som primärskärm

Om skärmen ändå är tänd och arbetsytan finns där... varför ända in i glödheta väljer man då att vinkla ner skärmen och inte utnytta ytan?

för att den är kopplad till en 20" skärm o han behöver inte mer :D:D men fråga mig inte, jag vet inte :D:D varför fäller man ner skärmen över huvudtaget? alltså varför stänger man den lixom :D:D

Man ska kunna köra MacBook i hopfällt läge utan problem. Det var bara iBook som inte kunde det då den var byggd särskilt för att värme skulle stiga genom tangentbordet.

Så här står det förresten hos Apple (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303722-en):

Citat:

The video output port allows video mirroring, which allows you to see the same image on your MacBook display and on an external monitor, television, or projector. It also allows extended desktop, in which the second display gives you additional desktop real estate. You can use your MacBook in lid closed mode if the computer is connected to an external display, keyboard, and mouse.

Inga problem alltså.

Tack för alla svar ! Macbooken är beställd, lönedag i dag

1
Bevaka tråden