Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåtandsheadset som Skypetelefon?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon vet nåt om ex SonyEricssons blåtandsheadset funkar som headset med ex MacBook? Om jag vill ha den som Skypetelefon, funkar det och i så fall hur?

Tacksam för svar...Klas

ja

ja det går men inte via telefonen

Ok, tack för hjälpen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-11 22:40

Jag kör SE nyaste (el näst nyaste) blåtandsheadset med Skype på min MacBook Pro, det fungerar bra. Bra ljud, mycket bättre än med Z1010 och BT luren som bara distar... Det går inte att svara med lurens knapp, man får svara på datorns Skype. Höja och sänka volymen går dock bra på BT luren.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-14 20:38

Ja får inte min nya Macbook Pro 17´att hitta mitt nya SE blåtandsheadset... Vad gör jag fel??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-14 20:59

Har du provat att hålla ner några knappar samtidigt?Tex båda volymknapparna och då be datorn leta efter blåtanden i inställsningarna.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-15 09:15

Har fått den att hitta och konfigurerat som jag ska - ställt in att Macen ska använda blåtanden som headset, parat ihop... valt headsetet i Skype för in & ut ljud.. men när jag ringer säger den att
"Ett fel uppstod i anslutningen till headsetet. Kontrollera att det är på och inm räckvidden. Du kan behöva starta om ljuddelen av programmet du använde."
Har startat om Skype, men samma fel kvarstår...
Hjälp...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-15 10:11

Verkar skumt. Du har gjort som man ska Har du senaste Skype installerad? Vilken model på BT headset har du? jag har HBH-610 som fungerar bra!

  • Oregistrerad
  • 2006-06-19 14:45

Fifflade hit & dit lite med ljud insätllningarna o vips... funkar..

1
Bevaka tråden