Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in med cyberduck efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-06-14 19:10

HEJS!

Jo, efter att jag uppdaterade min cyberduck till senaste verren så kan jag inte logga in på några ftper alls längre.. får upp "Only client IP adress allowed for PORT command. (/)"

Det känns som nån rättighetsgrej, men jag vetefan riktigt vad, för alla mina inställningar är intakta sen förra versionen och jag har testat byte lite mellan aktivt och passivt osv osv..

Tänkte bara höra om någon annan har samma problem? Kanske ska jag slänga nån pref-fil eller nått? Men isf vet jag inte vilken riktigt eftersom jag är ny på mac och hela konceptet med att slänga filer för att lösa problem..

Kenny

Provade att ladda ner 2.6 och provade flertalet siter utan några som helst problem. Så du kanske är ensam om problemet... :/

  • Medlem
  • 2006-06-14 21:12

fan vad märkligt..

  • Medlem
  • 2011-09-05 10:47

Lyfter en gammal tråd istället för att starta en ny. Är det fler än jag som fått problem med nya versionen av Cyberduck, dvs 4.1.2? Vid slutet av varje filöverföring så hänger sig programmet. Jag kör Lion, och provade igår att nedgradera till version 4.0.2 och denna version är det inga som helst problem med. Problemet uppstår oavsett jag överför något från servrar på internet eller i mitt interna nätverk hemma...

1
Bevaka tråden