Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

v6: 99mac Googlemap - var bor du?

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-12-06 20:41
Ursprungligen av iigloo:

Ja, inte så många i Nacka, fast det kanske kommer...

Saltsjö-Boo här i Nacka kommun.

Bah, varit moln över min "stad" hela dagen juh

  • Medlem
  • 2005-12-06 20:14

Ingen karta för oss med äldre Safari, tydligen...

Bara jag som inte kan zooma in på de tre-fyra lägsta nivåerna?

Ursprungligen av davidjohansson:

Bara jag som inte kan zooma in på de tre-fyra lägsta nivåerna?

Det beror nog på var du bor. Stockholm kan man få hög upplösning på. Att hitta rätt här i Uppsala var svårare. Men skam den som ger sig! Jag var tvungen att passa in en transparent kartbild över satellitbilden i PhotoShop, innan jag kunde lista ut var jag befinner mig på satellitbilden.

Jag bor närmast servern!!!!!!!!!!!! hittills...

Ursprungligen av Kakazooka:

Jag bor närmast servern!!!!!!!!!!!! hittills...

Haha! Servern står ovan på MC-varuhuset i Telenors serverhall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-10 16:02
Ursprungligen av Björnström:

Haha! Servern står ovan på MC-varuhuset i Telenors serverhall.

Haha, vad roligt!
Var i den byggnaden hos Atlantic Film häromveckan, dock visste jag inte då att 99macs server låg där.

Då kan jag vinka till den när jag passerar på väg till dagis...

Borde det inte vara samma bildmaterial som Google Earth använder?
Den (Google Earth) uppdaterades för några månader sedan med riktiga bilder på mina hemtrakter, men när jag tittar här är det bara suddigt hemma hos mig.

301 stycken har lyckats sätta dit sin nål. Nu har jag försökt, men klarar inte av det.

Klicka "markera" var då?
Jag kan inte klistra in någon latitud eller longitud i de gula fälten.
"Ange din latitud och longitud genom att dra och zooma kartan intill." Dra och zooma, hur då?

Någon vänlig som kan ge instruktioner?

Börja med att klicka på "your entry". Dra sedan kartan och zooma in där du bor. Skriv in text i fältet till vänster. Klart.

Ursprungligen av Björnström:

Börja med att klicka på "your entry". Dra sedan kartan och zooma in där du bor. Skriv in text i fältet till vänster. Klart.

Mitt problem är att det inte finns ngn karta intill......:(

jag som gärna ville märka ut mitt hus...

Min ena bostad markerad.

Är det bara jag som sitter innanför broarna? Tss...

[malmö]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-12-13 10:08

Är det bara jag som hittar dåligt eller finns inte länken till googlemaps någon annanstans på 99mac än i denna tråden och dn gamla nyheten?

Ursprungligen av Timber:

Är det bara jag som hittar dåligt eller finns inte länken till googlemaps någon annanstans på 99mac än i denna tråden och dn gamla nyheten?

Näe, det är inte du som bara hittar dåligt. Än så länge finns den bara på de två ställen du beskriver, den har inte fått någon permanent plats, men det är väl tanken att länken ska få det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-15 16:29

Hur integrerar man google map i sin site? Grymt. Hur har ni gjort? Var hittar man bra information?

Ursprungligen av Oloff:

Hur integrerar man google map i sin site? Grymt. Hur har ni gjort? Var hittar man bra information?

Jag tror Björnström gjorde det genom en plugin till vBulletin (forumprogramvaran).

Adrian.. Vad kan det vara för fel när jag inte ser kartan?

ru4real?

Vilket webbläsare använder du?

(Man får lust att svara ja på frågan ru4real? tills man kommer på att det är ditt användarnamn )

Ursprungligen av Adrian B:

Vilket webbläsare använder du?

(Man får lust att svara ja på frågan ru4real? tills man kommer på att det är ditt användarnamn )

he he...

Jag har provat Firefox och Safari..

ru4real?

De nya 3GHz-datorerna i min skola blir otroligt nervösa när jag tittar på kartan

Roligt att se så många aktiva på kartan. Kom igen - det finns plats för fler!

Jag får inte heller upp någon karta brevid. Har provat i FF, Safari och IE. Något galet är det.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-06-10 22:13

Om det funkade så hade jag lagt upp mig. Men segare och krångligare gränssnitt får man leta efter.

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-06-14 08:53

Ny har man markerat sitt hem, ni hittar mig i Solna...

Hävdar att det är nån liten bugg i mapen. Satta mig i FF på min PC... och skulle uppdatera min entry. Klickade på "Your entry". Flyttade mig till ny punkt, och klickade sedan på "Update your info" eller vad den nu hette. Ska den inte spara mina mina koordinater då?

Sådärja. Nu är man utplacerad. Nästan granne med Adrian B dessutom.

Även om Google Earht uppdaterades nyligen så är det fortfarande ganska suddigt här uppe i norr

Bevaka tråden