Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort reklamen

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu räcker det!

Det finns ett skin för oss som betalar. Det finns där så att vi ska slippa se reklam. Det tar inte bort all reklam. På högersidan har vi som valt det reklamfria skinnet fått leva med att ha en radda annonser. Fram till idag har högerspåret åtminstone haft stillasittande reklam men nu sitter där en jävla flash-animation förstör hela 99mac-upplevelsen för mig.

Jag tillhör en kategori människor med mycket låg stresströskel. Jag har svårt att koncentrera mig om omvärlden är för rörig. Blippande och blinkande reklam är inte bara lite jobbigt - det förstör min svårt ihopsamlade koncentration. Låt 99mac få funka även för oss över 22.

Gör ett tusenkronor-skin kliniskt rent från all reklam. Jag köper det! tusen spänn bjudet! 99mac är en del av min arbetsplats. Låt mig få chansen att utföra mitt jobb!

/TACK!

Jag blev också lite förvånad när jag häromdagen insåg att Flagship Plus fortfarande har reklam "på" sig. Kan vara idé att ta bort det.

Sitter själv vid ett blinkande Las Vegas-skin, men imponeras stort.
David Slättne, respekt!;)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-13 15:15

Jädra David!!!
Nu ordnade du århundradets inflation!
Själv använder jag Camino och har joxat lite i dess inställningar. Inte perfekt, men nästan (duckar och springer...)

Ursprungligen av Danne V:

Jädra David!!!
Nu ordnade du århundradets inflation!

jasså? hurdå? kul att man betyder nåt

Citat:

Själv använder jag Camino och har joxat lite i dess inställningar. Inte perfekt, men nästan (duckar och springer...)

Jag kör också Camino men tycker att möjligheterna till finlir är väldigt små. Men det kanske finns några justa plugins som man kan använda?

Ursprungligen av V-Danne:

Jädra David!!!
Nu ordnade du århundradets inflation!

Ursprungligen av David Slättne:

jasså? hurdå? kul att man betyder nåt

Nuuuuuu fattar jag! herregud vad trög jag är! Javisst är det skönt när pengarna rullar!

Plus-skinnet bör inte ha några animerade banners... var är det du får upp den? Fixar du en skärmdump är du hygglig.

/M

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-13 15:36
Ursprungligen av Martin Belak:

Plus-skinnet bör inte ha några animerade banners... var är det du får upp den? Fixar du en skärmdump är du hygglig.

/M

Ska det inte vara helt reklamfritt? I så fall spelar det väl ingen roll vilka banners som syns.

Ursprungligen av Martin Belak:

Plus-skinnet bör inte ha några animerade banners... var är det du får upp den? Fixar du en skärmdump är du hygglig.

/M

Det dök upp en vilt flaxande 3-reklam i höger spåret. Det gjorde mig vred!

Man kan alltid finna tröst i att det kunde ha varit värre:

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-06-26 21:34
Ursprungligen av Martin Belak:

Plus-skinnet bör inte ha några animerade banners... var är det du får upp den? Fixar du en skärmdump är du hygglig.

/M

Det är säkert animationen i forumet för mobiltelefoner som David Slättne menar. Har bara sett den i det forumet. Ändrar bl.a mellan nedanstående bilder.

Ursprungligen av Marco:

Det är säkert animationen i forumet för mobiltelefoner som David Slättne menar. Har bara sett den i det forumet. Ändrar bl.a mellan nedanstående bilder.

Ja just den. Och nu är den tillbaka igen. Varför måste den vara där? Vad ska jag ha för block-program för att slippa ha den där eländiga 3-solen fladdrandes? Camitools verkar inte rå på den.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-13 21:58

Off-topic, och bara en undran så att man vet i fortsättningen:
David hade döpt tråden till:
"T A B O R T R E K L A M E N"
men nu heter den:
"Ta bort reklamen"
Det gör liksom inget, men jag undrar varför den inte fick vara som den var. Det var ju ganska fiffigt....

Ursprungligen av Danne V:

Off-topic, och bara en undran så att man vet i fortsättningen:
David hade döpt tråden till:
"T A B O R T R E K L A M E N"
men nu heter den:
"Ta bort reklamen"
Det gör liksom inget, men jag undrar varför den inte fick vara som den var. Det var ju ganska fiffigt....

1. Rubriken var inte sökbar.
2. Rubriken var inte tydlig.
3. Vi håller rent och städat i forumet. Annars dyker forumrubriker med alla möjliga kombinationer upp.

Kika på forumreglerna för att få mer information om hur vi strävar efter att hålla en trevlig nivå i forumet.

/M

Är Plus-temat avstängt nu? Jag har ingen rullist för att välja tema längre längst ner på sidan..

Ursprungligen av Johan S:

Är Plus-temat avstängt nu? Jag har ingen rullist för att välja tema längre längst ner på sidan..

Hmm - det är nog för att du nu tillhör gruppen "moderatorer". Fixar!

Fixat!

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Fixat!

/M

Stort tack!
Har du vägarna förbi Tranås har du en espresso och en puckstång innestående!

Btw, jag har fortfarande ingen möjlighet att byta Theme

1
Bevaka tråden