Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kör jag SPCS på mac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-13 11:34

Vilka program ska man ha för att installera SPCS på en mac jag har förstått att man måste ha windows ellern ågot liknade men sitter just nu oich behöver mitt SPCS program eller när min dator kommer. Då vill jag inte köpa något nytt sitter på det bästa programet som kostar skjortan typ.

Hoppas ni kan hjälpa med vilka program man ska använda

PS
jag är en switcher.

Har korrigerat rubriken. Tänk på att skriva mer beskrivande rubriker i fortsättningen.

Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-13 11:38

Om du har en intelmac, så måste du installera Bootcamp, och sedan windows, men är SPCS ett måste? - eller kan du skaffa nytt - fattar att det kostar, men om du ska sitta i Windoze så missas funktionen med en Mac iom MacOSX

/Tangen

(Bootcamp kan du söka på på forumet)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-13 12:52
Ursprungligen av Tangen:

Om du har en intelmac, så måste du installera Bootcamp, och sedan windows, men är SPCS ett måste? - eller kan du skaffa nytt - fattar att det kostar, men om du ska sitta i Windoze så missas funktionen med en Mac iom MacOSX

/Tangen

(Bootcamp kan du söka på på forumet)

mm vet men jag får kolla om jag kan ha kvar min pc för enbart de dära. Programmet med allt kosta runt 10 000 så men ska kolla vidare tack för svaret.§

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-06-13 13:23

En annan, och aningens bättre lösning, är att skaffa Parallells Desktop for Mac. Visserligen kommer du inte undan med licens för Windows - men du slipper boota om Macen varje gång. Å andra sidan är ju en OS X-native lösning bäst.

Parallells Desktop är ju klart smidigare som frazze säger.
Annars är det väl Montania som gör ekonomiprogram för OSX.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2006-06-14 11:15

Eller så använder du Hansa www.hansaworld.com

Du har "kosta skjortan"-SPCS och vill inte avstå från att använda det. Beror detta på att det "kostar skjortan" eller beror det på att Du har behov av att köra ett så avancerat program? Du skriver inget om det behov som Du ska täcka. Kan ju tänka mig att programmet Du kör också varje år kostar en hel del i uppdateringsavgift/serviceavgift. Min fråga är alltså om Du behöver ett så avancerat program. Det kanske blir billigare för Dig att istället välja ett enklare program - under förutsättning att det täcker Dina behov förstås.

Du får förslag om att använda det ena eller det andra programmet, men ta dessa med en nypa salt eftersom man tydligen inte bryr sig om Dina behov. Det finns väl ett tiotal olika ekonomiprogram för Mac - inte fler än att Du kan kasta ett öga på alla.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-15 11:58

jag måste kunna håålla koll på mina leverantörsfakturor bokföra fakturera och på sammagång ha ett artikel system och allt kopplat till ett butikssystem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-15 13:28
Ursprungligen av iuddee:

jag måste kunna håålla koll på mina leverantörsfakturor bokföra fakturera och på sammagång ha ett artikel system och allt kopplat till ett butikssystem

Om det är så kanske Paralell Desktop vara något för dig, men jag har inte testat det, men om du har en PC idag är det en smal sak att installera Win på Mac, men hur funkar paralell desktops, anyone?

Mao - är det enkelt, kan man spara på "samma" ställe dvs komma åt filer från bägge operativen? Enlighten me - jag har aldrig använt det

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-15 18:38

Min bror kör "sp-CP" och jag har installerat Paralell på hans nya iMac. I beta versionerna har inte USB portarna fungerat så han var varit tvungen att skriva ut fil till PDF och sedan fildela mellan "datorerna" i samma burk och sedan skriva ut via Macen. Att klippa och klista har inte heller fungerat mellan Mac och Windows, vilket vi hoppas nu fungerar med den nya skarpa Paralell. Jag laddar just nu ner för att testa. Annars så fungerar programmet bra i intelmacar och "sp-CP" tuggar på som i en vanlig PeCe, dvs lika fullt och stelt som det ska vara, urk

Jag kör Windows via bootcamp och det funkar hur bra som helst.
Har ett svindyrt specialprogram som det inte finns nån motsvarighet till i macvärlden så
ibland måste man bara ha pc precis som för dom som kör spcs.
Och i framtiden lär det nog inte göras så många specialprogram just för mac i och med
att man kan växla till Win när man behöver det.

1
Bevaka tråden