Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gnu make

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-10 11:59

Jag försöker lära mig och installera Ruby on Rails – och Unix. I samband med det har jag fått köra installationer där Developer Tools är nödvändigt, som jag har på min G5a. Min fråga är om det finns alternativ som är lite lättare och inte så omfattande som Apples DT? Jag vill kunna testa lite på min gamla TiBook och vill slippa DT på den. Jag har stött på Gnu Make. Kan det göra samma sak med den när man ska köra make och make install i terminalen?

En annan kanske lite dum fråga; men om jag kör en installation på min G5a av Lighttpd server, kan jag sedan flytta över den på min bärbara? (det är Lighttpd som varit problemet)

Den make som följer med Developer Tools är faktiskt GNU Make:

$ make --version
GNU Make 3.80
Copyright (C) 2002  Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions.
There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A
PARTICULAR PURPOSE.
  • Oregistrerad
  • 2006-06-12 23:18
Ursprungligen av morris:

Den make som följer med Developer Tools är faktiskt GNU Make:

$ make --version
GNU Make 3.80
Copyright (C) 2002  Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions.
There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A
PARTICULAR PURPOSE.

Ok. Så om jag installerar den separat kan jag köra samma funktioner, med make och make install?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-13 08:03

Det tror jag absolut, men det kommer ändå att bli en del annat bök, eftersom du måste installera gcc etc.

Ursprungligen av mratin:

Det tror jag absolut, men det kommer ändå att bli en del annat bök, eftersom du måste installera gcc etc.

gcc är ju redan installerad om Developer Tools är installerade.

Du kan ju skippa en hel del kod-exempel och dokumentation och sånt när du installerar xCode om du ivll spara plats. Sparar några 100 mb..

1
Bevaka tråden