Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äckligt eller gott?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-11 12:24

Har precis tryckt i mig en burk Ravioli från Euroshopper för 6.90 kr. Billigt - men gott? Har inte riktigt bestämt mig för om det är gott eller jävligt äckligt. Buuurp...

Bara äckligt

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-11 13:00

Den enda burkmat jag ätit som inte hade den där omisskänliga konservsmaken var kronans ärtsoppa. Tvärtom var det nog den godaste ärtsoppa jag nånsin käkat.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-11 13:09
Ursprungligen av Danne V:

Den enda burkmat jag ätit som inte hade den där omisskänliga konservsmaken var kronans ärtsoppa. Tvärtom var det nog den godaste ärtsoppa jag nånsin käkat.

Det var bara för att man var så kopiöst hungrig ute i fält.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-11 13:28
Ursprungligen av rhesus:

Det var bara för att man var så kopiöst hungrig ute i fält.

Man skulle tro det. Men jag hade av en händelse en kartong hemma också, som jag då och då plockade en burk ur långt efter muck. Lika smaskigt varje gång.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-11 13:15
Ursprungligen av Wire:

Har precis tryckt i mig en burk Ravioli från Euroshopper för 6.90 kr. Billigt - men gott? Har inte riktigt bestämt mig för om det är gott eller jävligt äckligt. Buuurp...

Usch fy fan!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-06-11 13:27

Äckligt gott?

Euroshopper håller i allmänhet väldigt låg kvalitet på allt. Var det detta de menade när de sa att EU skulle innebära lägre priser?
En kompis till mig köpte Euroshopper-sallad full med larver och jag gjorde misstaget att köpa Euroshopper-tvål som gjorde att det kliade över hela kroppen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-06-11 15:01

Euroshopper är precis som övriga kedjespecifika varumärken (Signum etc.) framtagna med ett enda syfte, att vara billiga. Detta eftersom folk (tydligen) hellre vill ha billig istället för bra mat.
Själv tycker jag att det är värt några kronor extra att få en produkt som man vet vem som har tillverkat var och av vad.

Alltså. Jag åt den där EuroShopper-raviolin en gång och fick i mig en halv burk innan jag höll på att spy. Numer är det enda jag köper av EuroShopper är vita bönor och eventuellt konserverad majs.

Usch säger jag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-11 15:14

Inte mycket för billighetsmärken men att betala överpris för i många fall sämre mat är inte heller så lockande. Den som säger att maten i Sverige kostar mer bara för att den är så mycket bättre ljuger eller gått på statens hjärntvätt.

Alltså, jag har provat en hel del billighetsmärken, men jag har aldrig märkt sån tydligt kass kvalitet hos nåt annat märke än Euroshopper. Det finns inget sämre, så där betalar jag gärna mer för betydligt bättre kvalitet hos andra märken.

Euroshopper har faktist vissa saker som smakar dugligt, t ex chimpinjoner på burk.
Men när det kommer till deras koladryck, då var det en annan femma....

Samma sak gäller Netto-affärerna, många billiga varor, dock bara få som smakar gott och är billiga på samma gång.

Man ska tydligen akta sig ute på matmarknaden för vad man köper, billigt är inte så ofta så bra som man först hade tänkt sig när man såg varan..

Wire, vill gärna läsa en kort recension ang. raviolin

Ursprungligen av apple4ever:

Men när det kommer till deras koladryck, då var det en annan femma....

Det är den vidrigaste cola jag har smakat i hela mitt liv.. KÖP ALDRIG DEN!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-11 16:29

Jag kan förstå att man köper Euroshopper om man är en fattig student. Annars finns det absolut ingen anledning att tvinga i sig den skiten. Är vi så fattiga i Sverige att vi behöver ett sådant märke??

Ursprungligen av danny:

Jag kan förstå att man köper Euroshopper om man är en fattig student. Annars finns det absolut ingen anledning att tvinga i sig den skiten. Är vi så fattiga i Sverige att vi behöver ett sådant märke??

Det finns de som är det.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-06-11 16:32

Mitt största Euroshopper-misstag: Pytt i panna
De borde någonstans på påsen ha skrivit ”Kan innehålla spår av kött”.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-11 17:00

Studenter ja, alltid så fattiga men pengar till öl finns det alltid...

Ursprungligen av acke:

Studenter ja, alltid så fattiga men pengar till öl finns det alltid...

EuroShopper-öl kanske?

Ursprungligen av acke:

Studenter ja, alltid så fattiga men pengar till öl finns det alltid...

Det finns människor som inte är studenter som inte har råd med annat än euroshopper. Personligen dricker jag nästan aldrig alkohol för övrigt.

Vart i hela friden hittar man Euroshopper? Vilka står bakom?

Mitt konsum har det inte. Tacka vet jag blåvitt, det är hyggligt billigt men sällan jättevidrigt.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-06-12 08:29

Euroshopper hittar du på ICA.

Jahapp, ja närmsta ICA ligger två kilometer härifrån så det slipper jag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-12 09:04

Det är ju perfekt mat. Ställ burken på plattan, öppna och ät direkt ur.
Eller värm den i diskvattnet.

Kanonbra snabbmat, och man blir riktigt mätt på ett halvt kilo ravioli.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-06-12 09:21

blääää, en fråga jag ofta ställer mig är: hur kan de producera så billig mat? vad sparar de in på? ironiskt nog hoppas jag att jag aldrig får svaren på någon av dessa frågor.

Ursprungligen av Filip:

blääää, en fråga jag ofta ställer mig är: hur kan de producera så billig mat? vad sparar de in på? ironiskt nog hoppas jag att jag aldrig får svaren på någon av dessa frågor.

Du får svaren om du köper skiten.

Ursprungligen av Filip:

blääää, en fråga jag ofta ställer mig är: hur kan de producera så billig mat? vad sparar de in på? ironiskt nog hoppas jag att jag aldrig får svaren på någon av dessa frågor.

Jag var nära att ge dig ett svar du inte ville ha...

Förr fanns en billig Ravioli hos en butik här (kommer inte ihåg märket tyvärr) som var lika god som Felix jättedyra Ravioli. När den butiken sedan blev en Willys är det enda billiga alternativet Eldorado och det går inte att få ner dessa kattmatsluktande bitar.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-12 16:10
Ursprungligen av Wire:

Har precis tryckt i mig en burk Ravioli från Euroshopper för 6.90 kr. Billigt - men gott? Har inte riktigt bestämt mig för om det är gott eller jävligt äckligt. Buuurp...

Jag måsta säga att Euroshoppers Ravioli är helt ok, faktiskt. Äckligheten kan bestå i hur man för 6.90 kr kan fylla burken med 800 g och sedan skicka den via alla mellanhänder till en ICA-butik i Sverige. Vad får producenten kan man undra? Pastadelen i Raviolin är det nog ingen större fel på. Man undrar (och vill kanske inte veta) hur köttet produceras.

1
Bevaka tråden