Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få Nintendo DS att funka med d-link 624+

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-27 23:35

Nu när Mario Kart är ute till Nintendo DS vill man ju kunna spela på nätet var man än är. Hemma får jag det att funka med min Airport Express men på kontoret vill det sig inte. Har där en D-link 624 plus. DS hittar routern men när den försöker ansluta säger den att den inte får nått ip nummer. Jag har provat att skicka ut ip nummer till ds n`s mac adress men det vill sig ändå inte.
Nån som har fler tips?

Mvh Toad

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-28 10:42

Du har inte MAC-adresslåsning eller kryptering eller så igång på nätet?

Senast redigerat 2005-11-28 11:02
  • Oregistrerad
  • 2005-11-28 11:58

Har ingen kryptering eller lösen, kan dock inte svära på att jag inte har nån mac adress låsning. Hur kollar jag det?

/e

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-28 12:42
Ursprungligen av Erran:

Har ingen kryptering eller lösen, kan dock inte svära på att jag inte har nån mac adress låsning. Hur kollar jag det?

/e

Finns nått MAC Access List (ACL) i routern, kolla om den är aktiverad

DS:et klarar inte WPA-säkerhet. Har ni det aktiverat på Expressen?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-28 13:33
Ursprungligen av Hagelin:

DS:et klarar inte WPA-säkerhet. Har ni det aktiverat på Expressen?

"Hemma får jag det att funka med min Airport Express men på kontoret vill det sig inte. Har där en D-link 624 plus"

Expressen fungerar alltså, det är mot D-link 624+ som problemet är, som han sagt att han inte har säkerhet aktiverat på

Ursprungligen av bogg:

"Hemma får jag det att funka med min Airport Express men på kontoret vill det sig inte. Har där en D-link 624 plus"

Expressen fungerar alltså, det är mot D-link 624+ som problemet är, som han sagt att han inte har säkerhet aktiverat på

Så fel man kan läsa... ber om ursäkt.

hur kan ni ansluta till trådlösa nätverk i DS?? Kan man göra detta i enkla chatten (utan spel i) ? Jag har super mario, project rub(eller vad det heter) och ett trist bilspelet, kan jag använda min anslutning i något av dessa?

Ursprungligen av martin_stenmark:

hur kan ni ansluta till trådlösa nätverk i DS?? Kan man göra detta i enkla chatten (utan spel i) ? Jag har super mario, project rub(eller vad det heter) och ett trist bilspelet, kan jag använda min anslutning i något av dessa?

Du behöver ett spel med stöd för WiFi, t ex Mario Kart DS.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-29 15:41

JA det funkar fortfarande inte, har testat allt...men men får väll nöja mig med att spela hemma.

/e

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-12 14:54

Lite sent svar, men jag fick det att fungera.
D-linken: Open system
WEP: Enabled
Wep encryption: 128 bit
Wep mode ASCII

Tilldela Nintendots MAC adress ett statiskt ip.
Ställ in ip adressen i Nintendot manuellt, samt lösenord, router och dns (bägge måste fyllas i).
Sen ska det funka.

1
Bevaka tråden