Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man stänga av skärmen på en iMac Duo Core?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur kan jag stänga av skärmen men fortfarande ha min iMac på?
Kan inte se någon svart screen saver...

MVH - Christer i Texas

Sätt strömspararen i skärmen på väldigt kort tid. Detta har diskuterats förut och någon annan lösning har jag inte hört, tyvärr. Skulle gärna vilja veta också.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-07 11:01

Eller så sänker du väl bara ljusstyrkan till max?

Ursprungligen av xtimmyx:

Eller så sänker du väl bara ljusstyrkan till max?

…eller till min!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-07 11:28
Ursprungligen av Ian Curtis:

…eller till min!

Haha jag är nog lite trött än :P.

Ursprungligen av xtimmyx:

Eller så sänker du väl bara ljusstyrkan till max?

att sänka ljusstyrkan hjälper inte så mycket, skärmen är relativt ljus även vid minsta ljusstyrkan.

har också problem med det här. Finns det nåt snabbkommando som ställer in att strömsparläge är på 1 min??

Att ha svart bild i en skärmsläckare är väl ändå inte samma som en avstängd skärm?

Sätt strömspararen på att typ släcka skärmen efter fem minuter. Låt datorn stå i fem minuter, och så boom!

  • Medlem
  • 2006-06-09 16:06

Tror frågan är att personen först vill använda den inbyggda skärmen men kanske senare (eventuellt redan nu) använda en annan skärm i stället. Det är inte alltid man vill använda tvåskärms-lösningar. Helt enkelt använda datorn men inte den inbyggda skärmen, då fungerar inte skärmsläckare.

/hpe

Tog och gjorde en den enklast möjliga skärmsläckaren i Quartz Composer. Det krävdes bara ett fält: Clear.

Bara att ladda ner, installera i valfritt Bibliotek och njuta av sin svarta skärm.

Senast redigerat 2006-06-09 18:36
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Tog och gjorde en den enklast möjliga skärmsläckaren i Quartz Composer. Det krävdes bara ett fält: Clear.

Bara att ladda ner, installera i valfritt Bibliotek och njuta av sin svarta skärm.

Men då kör den ju fortfarande med bakgrundbelysning... inte riktigt samma sak som att ha AVSTÄNGD skärm

Tack för alla "säät särmsläckaren på fem minuter " o s v. Ibland vill man kanske inte ha så, man skanske vill kunan stänga av skärmen när man vill. Känns lite som att bara för att aple strypt den här möjligheten så försöker ni få det till att det är för att apple fattat nåt vi inte fattat och att vi ska vara glada att vi inte har några valmöjligheter.

Minimalism i all ära, det är jag för.. emn jag vill fan kunna stänga av skärmn utan att beöva manövrera in i systeminställningar

Ursprungligen av zingoalla:

Men då kör den ju fortfarande med bakgrundbelysning... inte riktigt samma sak som att ha AVSTÄNGD skärm

Väl medveten om att det du skriver stämmer helt och hållet. Men trådskaparen frågar faktiskt efter en svart skärmsläckare.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-11 20:49

Jag led av samma problem på min iMac G5 och minns att jag startade en tråd där jag önskade ett program för att kunna ändra profil i strömspararen via menyn längst upp. Typ där vid klockan. Det skulle vara sjukt smidigt.

Tack for alla svar. Malsaettningen var att inte besvaeras av en lysande skaerm eftersom min iMac aer i samma rum som min TV. (Everything is big in Texas - 53 inch TV som jag avnjuter VM pa i High Definition 1080p

Vill inte ha iMac i sleep mode sa 5 min for power save for monitor aer nog baest.

Christer i Texas

Vill man bara ha en svart screensaver så rekommenderar jag den här. TRanformerar imacen till en fin klocka samtidigt som den har svart eller transparent bakgrund

http://www.macupdate.com/info.php/id/17884

http://www.macosxhints.com/article.php?story=2005080905050737&query=An+AppleScript+to+quickly+sleep+the+display

Man kan ju alltid använda det scriptet och koppla det till ett skärmhörne eller ett kortkommando med QuickSilver.

Noterade att min power save kan saettas till 1 minut.

Ett antal inlägg har blivit raderade på grund av att de inte tillför diskussionen något, alternativt innehöll rena dumheter.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Tackar, men du glömde #9.

Även det är nu raderat.

1
Bevaka tråden