Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rödlampa i hörlursuttaget?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon me rän jag som lagt märke till att i hörlursutaget sitter de en röd lampa, diod av nått slag som tänds ibland...iaf när jag kör WinXP??hörlursuttaget ser då ut som et lasersikte...

va kan de vara för nått??

  • Medlem
  • 2006-06-11 01:07

Apple har både analog och digital ljuduttag. Så den röda lampan du ser, är optiska utgången.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-11 01:35

Denna ska väl vara under "Windows på Mac"?
Ja, jag får också röd lampa. Antar att det är nåt drivrutintjafs som inte är fixat, som mycket annat när man använder Bootcamp.

Inget drivrutinstjafs, är precis som icep säger: den optiska utgången som är sammanbyggd med analoga. Precis som på en MD-spelare.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-11 11:20
Ursprungligen av Leftrustle:

Inget drivrutinstjafs, är precis som icep säger: den optiska utgången som är sammanbyggd med analoga. Precis som på en MD-spelare.

Varför är den alltid släckt när jag kör OSX och ibland tänd när jag kör Windows då?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-06-11 11:49

Antagligen är den inte aktiverad i OSX, för att i windows så är den alltid den optiska utgången igång.

--Max

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-11 09:19

Det är för att det är glödhett inuti Macen som det lyser rött i uttaget.

Det går att avaktivera den optiska utgången i Windows XP. Gå in på kontrollpanelen sen in på sigmatel-grejen.

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-06-13 10:30

Nu har jag fått detta problem i osx... ljudet fungerar inte alls. Hjälp ^^

Ska söka lite i forumet nu..

Edit: Väldigt skumt! Stoppade jag i hörlurar så funkade det, ut med dem och tvärdött igen. Problemet försvann när jag körde in hörlurna, tog ut dem och efter ett par ggr mådde datorn bra igen. Hoppas det inte dyker upp igen.

Senast redigerat 2006-06-13 11:04
  • Medlem
  • 2008-03-22 17:56

Jag har samma problem och jag har inte besudlat datorn med WIndows. Är det ett mekaniskt fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-23 18:27

Det är en Skynet-beta som använder sig av ett lasersikte för att skjuta folk i huvudet om den får chansen. Jag har jämt hörlurar i min, känns tryggare så.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-24 09:38

Att leka runt med interna hårdvaran i en mac är nog inte optimala lösningen, åtminstone inte om du har garanti kvar på datorn.

1
Bevaka tråden