Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac vägrar lagra lösenord?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-10 13:50

.. och jag har 99mac.se. Vad göra?

Testa med att radera alla cookies som 99mac.se och 99mac.com har sparat i din webbläsare. Sedan försöker du logga in igen.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-10 18:09

Jag har också problem med det där. Det finns en massa buggar i vBulletin tydligen... När jag loggar in måste jag ladda om sidan i Safari med Apple-R innan jag kommer in på forumet.

Ursprungligen av Mondo:

Jag har också problem med det där. Det finns en massa buggar i vBulletin tydligen... När jag loggar in måste jag ladda om sidan i Safari med Apple-R innan jag kommer in på forumet.

Det är nog inte i vBulletin som felet ligger utan i det cache-system som blivit installerat. Ibland dyker samma fel upp då man visar olika fora och får se trådar man redan läst markerade som olästa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-19 08:56

Vi har samma problem på fcpug.se - är det verkligen inte vBulletin som spökar?

Det är inte vBulletin utan PHP cachen som gör att sidan inte laddas om efter du loggat in. Ska se om jag kan utesluta login.php från cachning.

Om du gör reload i browsern så ska du se att du faktiskt är inloggad.

Du är inte den enda som har detta problem, men det finns en enkel lösning: Logga in som vanligt. När svarssidan kommer och det ser ut som att du inte är inloggad, klicka på "Reload"/"Uppdatera" eller tryck snabbkommandot för att ladda om sidan som är Kommando + R i de flesta webbläsare, däribland Safari. Då blir du inloggad.

Problemen har att göra med en ny cache-funktion vi har installerat som har ökat den möjliga kapaciteten på vår server oerhört mycket och som vi därför inte vill avinstallera utan att först försöka lösa inloggningsproblemet på ett sätt som gör att vi kan ha kvar cachen.

Läs även denna tråd:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=98048

  • Oregistrerad
  • 2006-07-18 20:09

Fast den lösningen innebär ju att man fortfarande måste logga in vid varje besök. Den borde väl fortfarande lagra lösen i keychain?

Kaychain kan bara lagra den typ av inloggningar där webbläsaren poppar upp ett fönster för användarnamn och lösenord. Dvs inte den typ av inlogging som 99Mac/vBulletin använder sig av som är ett inloggningsformulär.

Är det inte rätt idiotiskt rent ut sagt att installera något utan att först prova det i en annan miljö först? Det är rätt frustrerande när man aldrig blir inloggad utan att trycka uppdatera osv själv.

Ursprungligen av MiBook84:

Är det inte rätt idiotiskt rent ut sagt att installera något utan att först prova det i en annan miljö först? Det är rätt frustrerande när man aldrig blir inloggad utan att trycka uppdatera osv själv.

Ah, du menar att vi har så gräsligt mycket pengar så att vi naturligtvis har dubbla maskiner stående för 99Mac? Så att vi kunde ha testat detta i en av dem?

Jag blir alltid inloggad, kör Firefox..

1
Bevaka tråden