Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1337

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-10 14:20

En arbetskamrat till mig har märkt att han alltid tittar på Macens klocka när den är exakt 13.37. Det händer nästan varje dag! För en stund sedan hände det mig också, och jag har bildbevis. MachaxX0Rz!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-10 14:37

Okey...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-10 14:43

Det känns bra ett du delar med dig .... Tack.

EDIT: Jag har också några tvångsmässiga reflexer. Bl.a. brer jag smör med vanlig bordskniv av metall - inte nån speciell smörkniv. På morgnarna slår jag alltid en "trumvirvel" med knivspetsen mot diskbänken. Den där "taptappetaptap.......tap-tap" som i "hälsan för halsen - Bronzol" om nån kommer ihåg den.

Haha!

Det finns ju några klockslag man lätt lägger märke till. Typ 01:23, 12:34, 23:45 (eller kanske 00:00, 11:11, 22:22). För oss nördiga tillhör väl 13:37 denna skara.

Det jag vill få sagt är att man kanske tittar på klockslaget 13:05 var och varannan dag, men det är inget man lägger märke till. Om man däremot tittar på klockan då siffrorna bildar någon form av mönster så lägger man det kanske på minnet.

Ledsen att förstöra en glad tråd

/Anders

Ursprungligen av staed:

Det finns ju några klockslag man lätt lägger märke till. Typ 01:23, 12:34, 23:45 (eller kanske 00:00, 11:11, 22:22). För oss nördiga tillhör väl 13:37 denna skara.

Det jag vill få sagt är att man kanske tittar på klockslaget 13:05 var och varannan dag, men det är inget man lägger märke till. Om man däremot tittar på klockan då siffrorna bildar någon form av mönster så lägger man det kanske på minnet.

Ledsen att förstöra en glad tråd

/Anders

Totalt OT på tal om minne och siffror ;

Förr (i DDR-Sverige) så hade vi telefon 78 19 45... grymt bra
- Vad har du för nummer?
- Sjuttiåtta Kvart-i-åtta.

Sen har vi ju Thevil som alltid har 1337 inlägg på 99mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-10 19:48

Haha, det där händer mig nästan varje dag på jobbet.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-10 20:22

När jag läser en papperstidning tittar jag ofta i övre högra hörnet för att se efter vad klockan är.
Är man skadad då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-10 21:32
Ursprungligen av Konrad:

När jag läser en papperstidning tittar jag ofta i övre högra hörnet för att se efter vad klockan är.
Är man skadad då?

Jag dubbelklickar alltid på hissknappar.

När man vill slå en google/spotlight IRL, då börjar man bli skadad.

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

När man vill slå en google/spotlight IRL, då börjar man bli skadad.

Hahaha!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-10 21:34
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

När man vill slå en google/spotlight IRL, då börjar man bli skadad.

Det har hänt att jag velat googla direkt på sidan när jag läser något i papperstidningen. Och letat efter back-knappen när jag ska bläddra tebax. Och cmd + W när jag ska vika ihop blaskan.

Ett tag, för länge sedan när jag jobbade som analogfotograf så soppade man alltid film i tankar i ett mörkrum. Man gick in i en skrubb, låste om sig och släckte ljuset. Det gjorde jag länge när jag skulle gå på muggen, låste och släckte. Det händer faktiskt att jag gör det än i dag.

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

När man vill slå en google/spotlight IRL, då börjar man bli skadad.

Eller när man vill leta efter sina försvunna nycklar med Quicksilver

I nuläget vill jag få tag i min AC-kabel till krysslådan, den står inte att finna.. Synd att Sajda är avliden, annars hade man ringt henne :/

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

I nuläget vill jag få tag i min AC-kabel till krysslådan, den står inte att finna.. Synd att Sajda är avliden, annars hade man ringt henne :/

Sök med Spotlight vetja

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-06-10 21:58

Jag brukar leta efter 'cmd + Z' då jag gör något tokigt under helger och semestrar.
Inga tvångstankar direkt, men det är ett invant mönster.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-19 02:46
Ursprungligen av filuren:

Jag brukar leta efter 'cmd + Z' då jag gör något tokigt under helger och semestrar.
Inga tvångstankar direkt, men det är ett invant mönster.

Haha, det är något jag gjort ett par gånger också! Jag tänker dock ctrl+z som PC-användare. (slå mig inte)

CMD-F är också nåt man saknar IRL, mycket bra funktion IMHO.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-06-10 22:17
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

CMD-F är också nåt man saknar IRL, mycket bra funktion IMHO.

Hehe.. Jo, den behöver jag varje morgon då jag - i panik - letar efter nyckelknippa, solglasögon, nalle och plånbok.

Detta vore bra att ha när man har svårt att sova: ctrl-power och sen s

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-06-10 23:04

Här finns inga problem att somna. Jag stänger bara locket (ögonen) och vaknar med ett skutt då det öppnas.

Njae.. inte riktigt sant, det där sista.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-11 02:43

Jag blev irriterad över att jag fick en kontaktlista på papper på jobbet, och då inte kunde sortera den enkelt. Det var ingen lång lista, men det är ju segt att sortera allt med mer än tre rader manuellt!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-11 08:27

Jag undrar alltid var knappen "Visa föregående sida" är på teven när jag inte riktigt har fattat vad någon har sagt på nyheterna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-12 13:41

Jahapp, i dag hände det igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-16 15:36
Ursprungligen av Mondo:

Jahapp, i dag hände det igen.

Tamejfan. Det hände mig också Observera också vilket obehagligt operativsystem jag tvingas använda på jobbet. Ibland blir det så jobbigt att jag måste gå ut i labbet och krama linuxracket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-12 13:55

Jag lägger ofta märke till klockor som visar 7:48 eller 9:16. Vackra tankar.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-06-12 14:01

När jag är på fotboll brukar jag vänta på reprisen när något lag har gjort mål.

Vafalls!

/me åberopar censur av rhesus attached image..

Appro på dåliga vanor... Skulle precis logga in på Föreningssparbankens Internetbank och i det nya systemet så måste man ange personnr som börjar med 19xx. Man vet att man är lite väl insnöad när man anger sitt pnr 198.309. osv...:confused:

Bevaka tråden