Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

17 mbp nätverk problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borgholm
  • 2006-06-09 18:16

hej.
Har äntligen fått min mbp 17 tum, allt funkar fint utom nätverket som kopplar ned ibland. Oavsett om jag kör ethernet kabeln eller trådlöst så kan nätverket sluta fungera och för att få igång det igen måste jag starta om routern. Har läst många trådar om nätverksproblem men jag har inte hittat någon lösning. Är det någon som har något tips? Har uppdaterat mjukvaran i mbp och uppdaterat firmwiren på routern som är en linksys wrt54g.
Kör WPN och utan session id. Funkar som sagt fint tills den lägger av vilket kan mellan 10-40minuter typ. Även ethernet portern alltså. Hela routern hänger sig. Funkar fint med windows dator dock inte när macen har varit ikopplad och routern hängt sig=)

Någon som har ett förslag?

M.v.h
Jörgen

2 tips.

Byt firmware i routern till den amerikanska, den senaste svenska firmwaren var det knas med.

Skulle inte det fungera kan du testa http://www.sveasoft.com/modules/phpBB2/dlman.php?func=select_folder&folder_id=10. Den föregående releasen är gratis, den aktuella kostar en slant, men den ger dig å andra sidan mer funktionalitet.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-12 16:32

Jag har samma trubbel med min 17 mpb... Fick den förra veckan och har rest i helgen - funkar finfint på arlanda & Telia Homerun på hotellte - men här på jobbet så laggar den ur ibland, både på ethernet & trådlösa nätverket...

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2006-06-16 18:31

Näe verkar lurigt det där. Jag fick det aldrig att fungera men hemma så har jag en likadan router som problemet inte uppstår på. Vet dock inte om det är samma version som på den som kraschade hela tiden. Hittade aldrig någon amerikansk firmware som ghost9999 föreslog, verkar vara en internationell firmware för alla språk?! Testade inte heller att byta till sveasofts firmware då den som var gratis verkade inte gälla för den versionen jag behövde till.

M.v.h
Jörgen

1
Bevaka tråden