Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac Expo vinter 2003

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac Expo vinter 2003
99mac kommer att arrangera 99mac Expo vinter 2003 den 7:e Januari - skriv detta datum i din kalender redan idag.

Det är tidigt i planeringen ännu - mycket kommer att tillkomma under månaderna som kommer, men några saker är klara:

- 99mac Expo arrangeras i Stockholm.
Jag skulle vilja använda samma lokal i Sickla som i somras med mässa, utställningar och presentationer. Själva keynote sändningen skulle dock flyttas ner i Atlas Copco:s gruva som ligger 30 meter under jord och är otroligt spännande/annorlunda med en stor bergssal som fungerar som bio.

- Det finns önskemål om att samtidigt samla folk i Göteborg för själva keynote-sändningen och det är inte omöjligt men det kräver minst 150 betalande.

- Vi sänder MacWorld Expo keynote live ifrån San Francisco via en exklusiv satellitlänk. Var med när Apple lanserar G5!

- Vi kommer göra en större ansträngning för att få en riktigt bra Expo och professionella presentationer av intressanta ämnen.

- Utställare är välkomna mot en mindre kostnad, kontakta oss redan idag för att boka plats!
annons@99mac.com

Titta på bilder ifrån tidigare 99mac Expo i vårt bildarkiv

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-09-21 09:27

Martin Björnström - du är verkligen fantastisk som orkar dra igång detta. Skall verkligen försöka att komma denna gång

Underbart Martin!

Det är bara en liten grej jag undrar över. Hur kallt, fuktigt och mörkt är det inte i en gruva den 7 januari. Är det verkligen ett bra stället att förlägga ett vinterexpo på?

Sommarexpot kanske är bättre att flytta ner i underjorden, då det kan vara skönt med lite svalka när temperaturen är runt 35 grader (som sist).

/M

Hör gärna av er till oss och berätta vilka utställare som ni vill ska komma.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Hör gärna av er till oss och berätta vilka utställare som ni vill ska komma.

Apple!

Vi kommer naturligtvis bjuda in Apple och vi hoppas att dom har möjlighet att delta på något sätt.

Jag skulle ju gärna se Canon, Nikon eller något annat stor digitalkameramärke där. Eller kanske YFO eller Kameradoktorn kunde visa kameror.

Sen är ju leksaker alltid roliga. Någon leverantör av boystoys kanske? (Typ de där små rc-tanksen)

Något trevligt seminarie? Du hade ju en idé Martin, "livet med bärbar" eller liknande. Bluetooth, GPRS, PDA, iSync, Rendezvous och allt annat kul man kan behöva lära sig lite om.

Den här gången SKA jag komma, oavsett hur många huvuden som måste rulla för att det ska bli möjligt...

Borde det inte vara ett frågetecken istället för ett utropstecken angående Apples lansering av G5???
Jag menar inte att vara språkpolis, men det får en ju att undra om Martin vet mer än vad han berättar...

Nu utgår jag förståss ifrån att själva gruvdriften har upphört och att det finns någon typ av värme installerad. Men å andra sidan så kommer det nog vara ett hett keynote...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
Den här gången SKA jag komma, oavsett hur många huvuden som måste rulla för att det ska bli möjligt...

Borde det inte vara ett frågetecken istället för ett utropstecken angående Apples lansering av G5???
Jag menar inte att vara språkpolis, men det får en ju att undra om Martin vet mer än vad han berättar...

Mycket tyder på en Power Max G5 i januari... Steve Jobs pratade om nya Macar direkt efter nyår under sin vistelse på Apple Expo i Paris dessutom. Vilket i sin tur borde betyda MWSF 2003, tycker man. Det är dags att ta steget upp till G5an nu.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-23 16:01

Adobe och Quark hade varit intressant att ha på mässan. Tror många ahr frågor till båda. De som vill byta och de som vill få svar när de kan köra Quark direkt i X...

Jag skulle även vilja se tillbehörs sidan. Logitech mfl.

Skall verkligen se till jag kommer dit i år!

  • Oregistrerad
  • 2002-09-23 16:02

Nästa år skall det ju stå!

[ 23 September 2002, 16:02: Meddelandet ändrat av: :::NIKKE::: ]

Jag har fått information att Apple bjuder med hela återförsäljare-gänget till San Francisco igår. Då borde det ju dyka upp lite godbitar?

Cocoa.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
Den här gången SKA jag komma, oavsett hur många huvuden som måste rulla för att det ska bli möjligt...

Jag vill gärna skaka tass med Dolken!
Det och mycket annat gör att jag givetvis dyker upp...om jag får

G-bit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-01 22:20

Hmm 7:e januari låter inte alls omöjligt för en jamt, kanske man skulle kunna dyka in denna gång då, vore brutalt skoj

[ 01 Oktober 2002, 22:21: Meddelandet ändrat av: Linus ]

1
Bevaka tråden