Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP beställning dröjer 14 dagar eller mer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! vi har just gjort en beställning på en MBP 17 tummare och vår leverantör säger att dom fått besked från Apple att det kommer ta 14 dagar eller mer .... när vi beställde en iMac tog det 2 dagar ...

för först fick vi besked att det skulle ta 5-7 dagar för MBP 17 .. men nu skall det ta yterliggare 14 dagar eller mer ...

vad kan detta bero på .. är det en ny revesion på gång ...

Det händer lite då och då att leveranstiden helt plötsligt sticker iväg för att sen återgå till normal igen. Har hänt mig när jag beställt men inte kommer det en ny revision varje gång för det.

Dessutom brukar det då ofta gå snabbare med leverans än vad Apple säger.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-09 00:19

Jag beställde en MBP 17 tummare hos en återförsäljare i lördags och de sa då att det kunde ta upp mot fyra veckor att få den, men jag fick den efter bara fyra dagar. Och sist när jag beställde en pryl från Apple store så stog det leveranstid 2-3 veckor, men kom nästa dag. Så för mig har prylarna kommit mycket snabbare än beräknat.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-09 16:34

Själv beställde jag en till 15,4" den 24e maj... beräknad lev. 19e juni.. rätt dåligt måste jag ju säga tyvärr... betalade iof. med BG, men ändå!

1
Bevaka tråden