Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sms via adressboken fungerar dåligt.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en Sony Ericsson T610 och har börjat använda adressboken när jag skriver sms. Grejen är att det fungerar ibland, men oftast så kommer mina sms inte iväg. Det är inga problem att synca telefonen, bläddra, skicka filer osv, men sms via adressboken verkar väldigt darrig.

Jag kör Mac Osx 10.4.6 på en G4 quicksilver med D-links blåtandsadapter (DBT-122).

Är det någon annan som haft liknande problem, och vad gjorde ni i så fall för att lösa dom?

Det är allmänt känt att det fungerar dåligt.

Kolla till exempel tråden Adressboken BT-SMS opålitligt?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-06 23:21
Ursprungligen av Adrian B:

Det är allmänt känt att det fungerar dåligt.

Jag har använt funktionen på två olika PB12 i flera år, över två-tre operativ (från 10.2 till senaste 10.4), flera Sony Ericsson-telefoner och minst 50 skickade SMS i månaden och har aldrig märkt att något SMS ej kommit fram.

Kan alltså inte skriva under på att det fungerar dåligt. Tvärtom!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-06-07 00:20

Jag håller med om att det funkar dåligt. Känns väldigt osäkert att skicka SMS från adressboken. Vet inte om jag inbillar mig men efter senaste systemuppdateringen (10.4.6) tycker jag att det blivit sämre med just detta.
Varken adressboken eller telefonen ger mig någon bekräftelse på att SMS skickats.

/Bauer

Jag tycker också att det fungerar bra; använder funktionen nästan dagligen utan några problem. Däremot skulle jag ändå gärna ha en bekräftelse på att SMS:et har gått iväg.

/Erik

Jag inbillar mej att jag läst någonstans att en av förbättringarna i nästa systemuppdatering (10.4.7) gällde iSync. Har man tur kanske det ingår en fix.
(lät nästan som man vore heroinist)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 00:29

Jag har testat en massa olika lösningar och har personligen upplevt att BT + Adressbok inte funkar sådär jättebra.

Ett hett tips är att glömma den lösningen och istället köra med programmet BluePhone Elite - http://www.reelintelligence.com/BluePhoneElite/.

Snittar för tillfället på 450 SMS per månad via programmet + BT + SE K750 och det har inte felat en enda gång. Sen att det har en massa andra helt ljuvliga funtioner är en bonus. Faktum är att det jag nog älskar det där progget!

Ursprungligen av tjompa:

Jag har testat en massa olika lösningar och har personligen upplevt att BT + Adressbok inte funkar sådär jättebra.

Ett hett tips är att glömma den lösningen och istället köra med programmet BluePhone Elite - http://www.reelintelligence.com/BluePhoneElite/.

Snittar för tillfället på 450 SMS per månad via programmet + BT + SE K750 och det har inte felat en enda gång. Sen att det har en massa andra helt ljuvliga funtioner är en bonus. Faktum är att det jag nog älskar det där progget!

he he, ok jag ska ta en titt på det programmet.
Tack för tipset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 17:21

No propps, lycka till.

1
Bevaka tråden