Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kassasystem sökes!?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-08 12:55

vet inte om detta är rätt tråd men jag va i spanien förra veckan och såg att dom flesta resturanger/barer har en handdator kopplad till sitt kassa system och då undrar jag om detta finnns som opensource till mac och win mobile 2003.hittar det inte någon stans.
det hade ju varit skit coolt på sommaren när man har fest hemma och ha någon som springer och ta upp beställningar ju :D.
tack på förhand

OK, det blir lite OT, förlåt, men särskrivingen gör rubriken lite rolig och missvisande.

Fullständigt värdelösa system:D

  • Oregistrerad
  • 2006-06-08 13:46
Ursprungligen av Saffran:

Fullständigt värdelösa system:D

e dom inte bra?

Ursprungligen av soundproof:

e dom inte bra?

Rubriken som du skrev var "Kassa system", dvs en särskrivning som skapar ett roligt syftningsfel. Det var rubriken som saffran menade och inte att sådana system är värdelösa.
Innebörden när man särskriver "kassasystem" blir "dåliga system".
Men nu när det är utrett så kanske du får lite hjälp med din fråga.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-08 13:23
Ursprungligen av Martin Pettersson:

OK, det blir lite OT, förlåt, men särskrivingen gör rubriken lite rolig och missvisande.

Fixade till det nu, såg missvisande ut ja...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-08 14:36
Ursprungligen av soundproof:

vet inte om detta är rätt tråd men jag va i spanien förra veckan och såg att dom flesta resturanger/barer har en handdator kopplad till sitt kassa system och då undrar jag om detta finnns som opensource till mac och win mobile 2003.hittar det inte någon stans.
det hade ju varit skit coolt på sommaren när man har fest hemma och ha någon som springer och ta upp beställningar ju :D.
tack på förhand

Överlag så fungerar ju windows mobile-enheter rätt illa tillsammans med OS X. Vad du kan göra är ju att göra en webbapplikation på din mac där du kan registrera beställningar. Med din handdator kan du då via WLAN surfa in på sidan och registrera polarnas beställningar.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-08 17:05
Ursprungligen av rhesus:

Överlag så fungerar ju windows mobile-enheter rätt illa tillsammans med OS X. Vad du kan göra är ju att göra en webbapplikation på din mac där du kan registrera beställningar. Med din handdator kan du då via WLAN surfa in på sidan och registrera polarnas beställningar.

sorry för min dåliga skrivning, jag är jätte duktig på att särskriva.
jag har märkt att mac inte riktigt vill prata med windows mobile men det förstår man ju :D. tack för svaret ska testa

1
Bevaka tråden