Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SE P990i beställd, vad ska jag göra nu?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha betat av SonyEricsson P800 och P900 har jag nu beställt P990i. Med den kommer en massa lullull, som t ex WiFi, push e-mail MP3-spelare med playlist etc samt allt som i övrigt finns på intelligenta telefoner.

Enligt Inwarehouse kommer telefonen inte förrän den sista februari (stön), men redan nu är det hög tid att planera för hur den ska utrustas hård- och mjukvarumässigt. Följande har jag tänkt mig:

* Skaffa 2GB minneskort. Hittade ett här, men undrar om det finns billigare att köpa någon annanstans?

* Bättre lurar, så man verkligen kan njuta av musiken på luren. Har hittat dessa som verkar lovande. Men jag har inte testat dom, eller hittat pris på dom. Någon som har koll?

* Sen ska man ju lägga in en massa program och spel förstås. Någon som har tips på bra ställen att hitta sånt? Eller rentutav har bra tips på måste-ha-program? Sallin Clicker är förstås återigen given.

Avslutningsvis, är det någon som vet vad som gäller med släpp-.datumet på luren? Jag hittade en engelsk sajt som menade att dom hade den i lager. Tyvärr har jag inte kvar adressen dit, men kan det stämma? Enligt sonyericssons svenska sajt kommer den "snart".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-27 12:32

På Vodafonestore i Stockholm skrev jag upp mig på listan för 3 veckor sedan. Jag ligger som nr 2 efter killen som skrev upp mig... Då sa han att den kommer runt månadsskiftet feb/mars 2006. Jag kommer naturligtvis att köpa sådant som hör till så sent som möjligt. Priserna hinner förändras ganska mycket under 3 månader!
Hörlurar är en smaksak. Du måste testa. Personligen använder jag inte in-ear-lurar då dessa är särskilt skadliga för hörseln, även om SEs lur du hänvisar till låter hyfsat bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-27 13:20
Ursprungligen av hicke:

Hörlurar är en smaksak. Du måste testa. Personligen använder jag inte in-ear-lurar då dessa är särskilt skadliga för hörseln, även om SEs lur du hänvisar till låter hyfsat bra.

Ledsen, lite off topic, skulle du kunna utveckla vad du som om att hörseln kan ta skada men in-ear lurar? Hur kommer detta sig? (Ingen kritik, jag är bara ovetande).

Var annars under uppfattelsen att in-ear lurar hade större förmåga att blockera 'externt' ljud, och att man därav inte behövde ha lika hög volym i luren.

Destå närmare ljudkällan hamnar örat desto större skaderisk blir det då ljud blir svagare på avstånd.

Men detta var OT.

Om det går att använda vanliga hörlurar till SE P990i så rekommenderar jag verkligen Koss porta pro, grymt skönt ljud i dem. Finns på webhallen för 289 kr.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-28 18:01

[QUOTE="hansfilipelo"]Destå närmare ljudkällan hamnar örat desto större skaderisk blir det då ljud blir svagare på avstånd.[QUOTE]

Jo, men att man har slutna in-earlurar medför ju att man kan sänka volymen avsevärt och därför sänka ljudnivån totalt. Det är nog värre att ha öppna lurar som ska överrösta omkringliggande trafikljud.

Det är en intressant diskussion om in-ear-lurar, men starta en egen tråd vettja.

För er som är intresserade av P990i kan jag meddela att nuvarande preliminära släppdatum är i maj/vecka 20. Stön.

Ursprungligen av Goldbeach:

För er som är intresserade av P990i kan jag meddela att nuvarande preliminära släppdatum är i maj/vecka 20. Stön.

Källa? hur vet du det?

M.V.H /Conny

Ursprungligen av conny_montania:

Källa? hur vet du det?

M.V.H /Conny

Jag har pratat med två av varandra oberoende mobiltelefonåterförsäljare, en i Sverige, en i London. Den svenska leverantören sa vecka 20, i London sa man i maj.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-07 01:54

Grym lur!
Turligt nog så går mitt TRE abonnemang går ut i april så jag kan säkert skriva på och få en ny lur..
Så vet någon om TRE kommer att sälja denna? samt är det några fler nya mac kompatibla 3G lurar på gång?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 09:18

Kolla även in SEs M600, även det en 3G Symbian/UIQ telefon. Kommer i Mac/Ipod:iga färgerna svart och vit
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=pp1_loader&php=php1_10385&zone=pp&lm=pp1&pid=10385

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-03 00:20

Samt att någon gång så kommer även Palms 3G lur till Europa Sverige.. Hollywood ska den tydligen heta.. Palm rullar bäst! Men de har väl stoppat in windows i den nu?

Håll er till topic tack. Detta är en ren P990i-tråd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 11:02

Ni som skrev i början på tråden, ligger ni fortfarande kvar med era beställningar? Jag är också en av dem som väntat, men börjar dock tröttna nu. Dealen som ligger ute nu är ju att den skall släppas i aug...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 11:23

Jag ligger kvar, men om något annat bättre dyker upp så köper jag det istället. Gick tillbaka till Z1010 och gillar den för att den är en sån där tuff "retro 3G" lur!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 11:32

Formica > hahahah... skönt. Jag har en som är låst till 3 som du kan få när du kört slut på din :).

Jadu, undrar hur man ska göra när det gäller den där luren. Tror fan jag ska försöka hitta någon som säljer m600 på lunchen, bara för att kolla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 12:17

Kollade in web'ben för m600, den kan vara ett bra enklare alternativ till P990i. Någon som vet om den är lika seg som Nokia 6680 var? Sålde 6680'n, för jag pallade inte segheten..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 17:26
Ursprungligen av formica:

Kollade in web'ben för m600, den kan vara ett bra enklare alternativ till P990i. Någon som vet om den är lika seg som Nokia 6680 var? Sålde 6680'n, för jag pallade inte segheten..

Har läst lite kring den, och nu vart nere på Aircall och en Telenorbutik å snackat. Den är tydligen rätt seg i menyerna för tillfället men alla (ink. den personen jag ringde på SE´s careline) sa att det kommer en mjukvaruppdatering snart som kirrar till det. Hursom så får det bli en m600 tillsvidare för mig. Snackade med en tekniker på SE för någon vecka sen lite "off the record" och han berättade att WLANet i 990an dricker soppa så att det står häääärliga till. Men, slutar säkert med att man har en sådan också när den släpps 2007

Jag ligger kvar med min P990i-beställning. Men under protest.

1
Bevaka tråden