Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SPCS Bokföring i Boot Camp / Parallels Desktop - funkar det?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en bekant som funderar på att skaffa Mac. Dock måste hon kunna fortsätta använda sitt bokföringsprogram SPCS 300 (tror jag det hette). Är det någon som testat att köra SPCS under Boot Camp eller Parallels Desktop? Funkar det så pass bra som det borde göra?

Det kan man med jättestor sannolikhet räkna med.
Jag hjälpte en kompis att switcha för 1 1/2 år sedan och då körde han spcs genom virtual pc utan problem så kör du en rikig windows blir det jo samma sak fast att allt fungerar ennu snabbare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 00:23

Jag kör SPCS på en G4 1,25 GHz ch 768 RAM. Då via VPC. Funkar helt ok. Så jag antar och gissar starkt på att svaret på din fråga är -ja.

En Mac som startar i Windows är lika mycket en PC som en PC som startar i Windows. Därför kommer programmet att fungera precis lika bra på en ny Intel-Mac som på en PC. Det gäller om ni installerar Windows med hjälp av Boot Camp. Använder ni Parallels så lär det också fungera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 09:47

Parallels tillsammans med Virtual Desktop är bra coolt, men tänk på att det slukar nog en hel del ram...

1
Bevaka tråden