Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmskydd för mbp 15.4"

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vart kan man köpa något skärmskydd likande detta;

fast för mbp?

Senast redigerat 2006-06-07 23:38

Jag har ett skydd... köpte det från DS Store i Norrköping. Det heter iSaver och du finner mer information om det på nedanstående länk:
http://www.i-saver.de/

ah okej!
Är det en 14"/15" du köpte?
var/är bara osäker om en sådan passade då det är "15.4". vill att den ska täcka hela skärmen.

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=46288&product_id=572140

Varför använder man skärmskydd? Är MBP dåligt konstruerad att tangentbordet repar skärmen?

Jag har inte stött på NÅGON bärbardator som inte tar i tagenterna med skärmen om den får lite tryck på sig... Iallf jag tänker inte forska fram om min mbp är unik och inte tar i tagenterna med skärmen om den får lite tryck på sig tex. när man har den i väskan... så ett skydd för en hunka känns mer värt än repor på skärmen.. sedan är jag kanske överdrivet pedant och omsorgfull om mina saker.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-08 07:33

Jag använder fortfarande det skydd som datorn kom med och det har fungerat bra för min del. Det kan kanske vara en lösning tills det kommer ett skydd som är specialanpassat till MBP?

Min dator får inga märken på skärmen oavsett vilket tryck som legat på den.

Jag är lite osäker på vilken storlek jag har på mitt skydd. Det täcker hur som helst INTE hela skärmytan, utan ligger snarare över tangentbordet - det är ju det som riskerar att knasa till skärmen om det skulle bli för mycket tryck på datorn. Dessutom så håller det ju fett (huh) och liknande borta från skärmen (ja, det samlas fett från våra fingrar på tangentbordet).

Är inte dem där skärmskydden bara tunna "dukar" som skyddar.
Det kan man ju göra en själv? Köpa en bit mjuk torkduk, sån som kan
t.ex. torkar snowboard/skidglasögon med för att inte repa den känsliga
ytan. sen kan det väl vara smart med en sån som drar till sig alla små
dammkorn? Det borde la gå att göra en själv? Eller vad är så speciellt med dem?

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2008-04-17 08:24

Väcker den tråd till liv!

Finns det dukar till MB månne!?

/Cajewi

Kolla hos Macoteket. Kan inte ge någon exakt länk just nu. Deras site tycks vara nere...

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2008-04-21 16:20

tack!

1
Bevaka tråden