Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering av MacBook?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-06-02 11:32

När tror ni nästa uppgradering av MB eller MBP kommer?

Finns det nån chans att de blir i sommar?

Är det lönt att vänta?

Nej.

Jag skulle säga att den är grym som den är, Macbook. Tror inte att någon av dem uppgraderas under sommaren eller hösten.

Om man tittar på MacRumors Buyer's Guide så kan man se att det har varit ganska långt mellan de senaste uppdateringarna, både på iBook och PowerBook - ca 7-9 månader.

Min gissning är:
MacBook Pro - september/oktober
MacBook - december/januari

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Min gissning är:
MacBook Pro - september/oktober
MacBook - december/januari

Låter som en väldigt sund gissning tycker jag. Apple har blivit allt mer oregelbundna på sistone, men det har ju varit stora omställningar (och innan dess, tvärtom eftersom det inte hände så mycket på processorfronten ett tag). När det lugnar ner sig med bytet till Intel tror jag Apple kanske kommer in i sina gamla cykler på 6 månader mellan produkterna, med Intel som processorleverantör lär det fungera rätt bra.

Med oregelbundna menar jag längre än 6 månader, aldrig kortare.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-02 22:51

jag tror meningen är att macbook ska ha core duo medans mbp ska få merom när den kommer i aug/sept/okt. möjligt att det blir en liten speedbump för macbooken till 2.16 o 2.33 när mbp får merom

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 11:13

dom lär väl lansera en conroe powermac och en ny Xserve också, så att alla macs är intel innan man börjar uppdatera.

Hur stor skillnad kommer det vara på merom och yonah i en mbp? Sett till värmeutveckling och prestanda? Finns det några benchmarks att ta del av? Känns ju lite surt att sitta på en yonah om uppgraderingen till merom ligger kring hörnet Iaf om ökningen är markant. En mindre hastighetsökning ger jag inte mkt för, den yonah som sitter i mbpn idag räcker till mina behov mer än väl.

största skillnaden är att merom stödjer 64-bitars o så är den lite svalare. men inget extremt. inte på de värre modellerna i alla fall.

ja tror som ron08, att macbooken nog komemr ha yonah ett bra tag till, o macbook pro får merom när den kommer

Kommer alltid något runt hörnet, så länge det inte kommer väldigt snart eller kommer vara någon revolutionerande ny sak så kan man stanna i nuet och köpa det som finns på marknaden. Ska ju påpeka att Yonah släpptes i år och inte är någon gammal teknik, dessutom är det bara spekulationer än så länge kring att det ska komma en mbp med merom i höst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-29 15:40

Tror ni inte att Apple kommer att ändra strategi och släppa småuppdateringar oftare än vad som hittills varit fallet iom bytet till Intel? MBP fick ju en liten speedbump bara efter ett par månader (nåja, fyra-fem månader). Känslan man (eller jag iaf) får är att Apple kommer erbjuda det allra senaste Intel har att komma med så fort som möjligt och Intel verkar ju vara betydligt snabbare (än IBM och Freescale) på att komma med uppdateringar.

Priset verkar ju också följa med. Nytt och "hot" - högt pris, ett par månader gammalt med fungerande massproduktion - lägre pris.

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2006-08-05 18:37

Dåligt namn på en sida som inte har koll. Minsta MacBooken har inte fått en 2Ghz processor och dessutom säljs bara den svarta med mer minne i Apples fysiska butiker i USA.

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2006-08-05 20:13
Ursprungligen av Rickard A:

Dåligt namn på en sida som inte har koll. Minsta MacBooken har inte fått en 2Ghz processor och dessutom säljs bara den svarta med mer minne i Apples fysiska butiker i USA.

pheew, det var tur fick nämligen syn på notisen dagen efter jag beställde min MB (förra veckan), så jag ringde till (den mycket trevliga) supporten och hörde mig för, men hon som jag pratade med sa att hon inte kände till några uppgraderingar och att hon aldrig tagit emot klagomål om missfärgningar.

1
Bevaka tråden