Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google spreadsheet, har någon provat?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 14:58

Såg igår att google släppt ett webbaserat spreadsheetprogram som är excel kompatibelt.
Är det någon som lyckadets få tag i ett konto? Är det invite only? Skulle vara sugen på att prova.

http://www.publish.com/article2/0,1759,1972440,00.asp

Om någon provat skriv gärna en rad om hur det verkar.

Mvh

Ja det är invite only, men just nu invitar dom alla...

http://spreadsheet.google.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 16:40

Ok, fattade som att man kunde signa sig för användning sen när det släppts för allmänheten.
Men dom har kanske inte sparkat igång det alls då?

"Google Spreadsheets is a limited test. If you fill in your email address below, we'll send you an invitation - first-come, first-served."

Jag provade lämna e-postadress men det hjälpte inte.

Men det är lite konstigt för det finns ju inloggningsruta där med.
Eller är alla platser upptagna... Äh, fattar inte.

Har någon provat?

Edit:

Det tog en dag innan dom skickade inbjudan. Så nu kan jag prova själv.

Första intrycket är gott.

Mvh

Senast redigerat 2006-06-07 19:23

Fick precis min invite, tog några timmar bara från att jag skrev på listan

Första intrycket är gott.

Det är vansinnigt slickt. Men det återstår att se om det fungerar i praktiken. Ska försöka komma på en anledning att prova.

Testade precis att öppna en xls jag hade lokalt på datorn. Gick bra förutom att å, ä, ö försvann. Har dock inte testat nåt avancerat. Kanske kan det vara en bra grej att man kan bjuda in flera användare som kan editera samma dokument.

Får se om det finns någon anledning att börja använda detta till något vettigt. Rätt snyggt gjort är det i alla fall!

"gick bra förutom att å, ä, ö" försvann"?

Ursäkta, men hur kan man tycka att det är att gå bra? Det betyder ju att alla andra "konstiga" tecken också förvanskas.

Ett kalkylprogram som förstör ens data - om det är bra undrar jag hur ett dåligt program ser ut

Importerade et excel-ark, funkade fint. Men man kan nte dra eller visa linjer så det är ganska obrukbart. Dock är möjligheten att dela dokumentet över internet ganska smart.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-08 12:39

Google försöker nog ta över världen gud vet hur många projekt dom har igång egentligen!

Funkar inte i Safari.
Inga å,ä,ö... vid import.

Om jag rättar de svenska tecknen och sen exporterar tillbaka filen till hårddisken så blir innehållet i den filen tvärtom så att säga. Mina rättningar har åäö men de ställen jag lät bli att rätta har frågetecken (�).

1
Bevaka tråden