Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar WinXP på Macbook?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon här som hunnit testa att ha Windows på nya macbooken?

Har beställt en Blackbook 2.0Ghz, 1Gig, 100g HD. Kommer behöva köra windows med den till vissa applikationer på jobbet. Borde de minnet duga och så för att få en bra speed på windows?? via boot-camp?

Är de så att man kan räkna den prestandan på macbooken som en PC med samma prestanda när man kör boot-camp??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-06 19:19
Ursprungligen av JonasEk1:

Är de så att man kan räkna den prestandan på macbooken som en PC med samma prestanda när man kör boot-camp??

Svar Ja så vitt jag har förstått, vilket även bör besvara dina andra frågor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-06 21:51

såklart den ger samma prestandard

Bootcamp är inte mycket mer än en slimmad partitionerare och ett verktyg för att bränna ner de nödvändiga drivrutinerna. Bootcamp körs alltså _inte_ samtidigt som du kör windows, utan du kör windows precis som på en vanlig pc. ("native")

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-07 10:45

Parallels är segt, funkar med småprogram men långt ifrån samma fast som på en pc. Typ det man kan förvänta sig av en emulator.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-06-07 13:18
Ursprungligen av j0ppe:

Parallels är segt, funkar med småprogram men långt ifrån samma fast som på en pc. Typ det man kan förvänta sig av en emulator.

Parallels Desktop är ingen emulator, du måste ha missuppfattat det.

Du kanske har för lite minne? 512 MB funkar inte, minst 1 GB eller helst 2 GB krävs för att det ska flyta. Men då flyter det på som vilken PC som helst...

Jag har kanske missat lite om var Bootcamp befinner sig och om alla win-program kan köras - hur är det med kompabiliteterna - är Bootcamp i betastadiet, eller?

Ursprungligen av Olle@mac:

Jag har kanske missat lite om var Bootcamp befinner sig och om alla win-program kan köras - hur är det med kompabiliteterna - är Bootcamp i betastadiet, eller?

Boot Camp är i beta-stadiet men fungerar enligt rapporter väldigt bra. En Mac som kör Windows är lika mycket en PC som en PC som kör Windows. Angående Windows-program så kan du alltså köra alla så länge systemkraven uppfylls.

Boot Camp är i princip bara det program som man kör när man partitionerar hårddisken. Boot Camp är alltså bara inblandad i förberedelserna till att köra Windows men när väl Windows är igång så används inte Boot Camp längre.

Edit: Nu såg jag att irrelogical skrev det lite tidigare.

1
Bevaka tråden