Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iBook mår inte bra

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iBook har plötsligt drabbats av någonting oförklarligt. Plötsligt har hastigheten reducerats så att allting går så sakta att det nästan är omöjligt att jobba med datorn. Dessutom går det varken att använda Safari eller Skype eftersom de kraschar bara någon minut efter att de har öppnats. Firefox fungerar däremot utmärkt. Exakt samma problem uppstår på mitt andra konto som jag skapat på samma iBook.

Vad är det som har gått snett?

Senast redigerat 2006-06-07 14:37

bra fråga men ha du startad datorn med installationsskiva någon gång och gått in i skrivverktyg och lagat skivbehörigheter?

Ursprungligen av David Giese:

bra fråga men ha du startad datorn med installationsskiva någon gång och gått in i skrivverktyg och lagat skivbehörigheter?

Nja, problemet är att jag har råkat repa mina startskivor. Jag står således helt utan fungerande startskivor och vet inte vad jag ska ta mig till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-07 15:51

Hej,

Försök att ta fram Aktivitetshanteraren eller kör programmet "top" i Terminal och kolla om det är nån process/program som drar all CPU kraft.

mvh
b0bben

  • Oregistrerad
  • 2006-06-07 18:21

Eller reparera skivbehörigheterna....

Ursprungligen av Scumpi:

Eller reparera skivbehörigheterna....

Flott, går detta att göra även om jag inte startar upp datorn från en startskiva?

yes det går även utan startskiva skivverktyg ligger i mappen /Program/Verktygsprogram

  • Medlem
  • 2006-06-10 09:34

Vet inte om detta är någon hjälp, men min dator kändes SÅ himla seg. Jag körde Onyx reparationsverktyg (valde att köra automatrensning av allt som gick att klicka i). Sen dess är burken...piggare! Rätt rejält med. Görs väl på egen risk ock =P

/Fredrik

1
Bevaka tråden