Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Umeå onsdag 28 juni 2006

Tråden skapades och har fått 119 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Uppdatering 25 juni: Datum, tid och plats är spikad numera. Vi kommer att vara på O'Learys för det ger bra möjligheter att vara inne om det är fullt ute (eller dåligt väder).

Datum: Onsdagen den 28 juni
Tid: 18.30
Plats: O'Learys

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Efter ett misslyckat försök att hålla ett eget femårsjubileum för 99mac här i Umeå tycker jag vi gör ett nytt försök att få ihop en träff nu i juni.

Vi kan ändå fira femårsjubileet om vi vill och nu har vi dessutom ett annat skäl att fira, två av de nya moderatorerna på 99mac är från Umeå! (Och den tredje från Härnösand - han och alla andra är förstås också välkomna på vår macpub.)

Det första vi ska göra är nog att bestämma ett datum så fort som möjligt, plats går alltid att lösa senare.

Så, umebor och ni andra i omgivningarna, när skulle det passa med en macpub i Umeå i juni?

Helger brukar vara fullt upp, så under veckan kanske är mera lämpligt? Tisdag, onsdag eller torsdag är nog ett bra val för att få så många som möjligt. Men juni kanske är en för upptagen månad för att det ska gå? Jag har tittat lite på de närmaste veckorna:

Nästa vecka (v 23 - 6, 7 eller 8 juni) är kanske lite för nära?

Veckan därpå (v 24 - 13, 14 och 15 juni) är det examenstid och då kanske folk har fullt upp?

Veckan därpå (v 25 - 20, 21 och 22 juni) är det midsommarafton på fredagen, är det ett problem?

Senast redigerat 2006-06-25 20:31
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-01 12:13

Nästa vecka har jag opponering att göra, därefter är det ganska slappt.

Midsommar, inga problem, 99mac midsommarträff, lugna puckar om det finns sovplats någonstanns

99mac-träffar i Umeå som Sundsvall, spelar ingen större roll, måste ta bussen i varje fall.

Tycker vi ska sikta in oss på nån trevlig uteservering, typ Trädgårn eller nåt.

Ursprungligen av Johan S:

Tycker vi ska sikta in oss på nån trevlig uteservering, typ Trädgårn eller nåt.

Damn right uteservering! Hoppas bara vädret är bra. Annars får man se till att klä sig ordentligt och bara dricka irish coffee eller nåt

  • Medlem
  • 2006-06-01 13:06

7-9/6 (nästa vecka) funkar för mig
15/6 (v24) funkar för mig

19-23/6 (vecka 25) är jag tyvärr helt upptagen.

Med lite framförhållning borde vilken veckodag som helst kunna funka för mig. Hoppas jag.

Onsdagar är väl rätt bra. Mitt i veckan. Med lite framförhållning så kommer det nog gå utmärkt för mig med.

Ok, om vi säger en onsdag i juni, då har vi fyra stycken att välja på:

  • Onsdag 7 juni (dagen efter nationaldagen)

  • Onsdag 14 juni (studenten)

  • Onsdag 21 juni (sommarsolståndet och två dagar före midsommar)

  • Onsdag 28 juni

Det är ju trevligt att käka tillsammans, så man kanske skulle träffas vid 18-19-tiden?

Uteservering är ju givet om vädret tillåter - och om det finns plats (beror ju mycket på hur många vi blir). Jag har käkat lunch nere på Skytten Sjöbris splitternya uteservering vid kajen och den var inte så dum. Vet inte hur den är på kvällen dock (de har iaf värmegrejer där).

21 Juni låter som ett perfekt datum (i alla fall för mig).

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

21 Juni låter som ett perfekt datum (i alla fall för mig).

Jag tog inte med ditt namn på listan då jag inte visste om du kan den 28 juni, kan du det?

  • Medlem
  • 2006-06-02 00:22

7:e (bäst)
28:e (näst bäst)

De funkar för mig!

Nästa vecka (5-11 juni) funkar inte för mig. Allt annat funkar. Tisdagar, torsdagar mfl.

Trevligt. Jag är på.
Angående datumen så har jag inget speciellt planerat den kommande månaden så just nu går alla föreslagna datum bra. Det finns en minimal risk att jag inte kan vara med 28 juni, men skulle det visa sig att det blir ett problem kan jag troligen lösa det. Räkna med att jag kan komma då.

Trevligt!
Om man inte jobbar så kommer jag!

7, 14, 21 och 28 verkar alla vara fria för min del. Men jag har för mig att Johan S ska vara bortrest nu till veckan, så den 7:e är väl den minst bra dagen för mig. Jag kan ju inte fara på macpub utan min vän och kollega Johan

Då ser läget ut såhär hittills, om jag lyckats sammanfatta de rätt:

Onsdag 7 juni (dagen efter nationaldagen)
Adrian B
Björn Leander
Grothich?
samul

Onsdag 14 juni (studenten)
Adrian B
Björn Leander
Grothich?
Johan S?
Marus Johansson
Sidde
staed

Onsdag 21 juni (sommarsolståndet och två dagar före midsommar)
Adrian B
Björn Leander
Daniel Eriksson
Grothich?
Johan S?
Marus Johansson
Sidde
staed

Onsdag 28 juni
Adrian B
Björn Leander (troligtvis)
Grothich?
Johan S?
Marus Johansson
Sidde
samul
staed

Det lutar ju åt 21 juni eller 28 juni, som det ser ut nu. De som har frågetecken lät lite osäkra eller hade inte sagt ett visst datum.

Men hur är det med er andra umebor? Samuel K, Mats Börjesson, Page Not Found/ Per, lufra, Kemppe och alla andra som jag inte kommer på just nu.

låter trevligt med en macpub, jag kan alla datum, som det ser ut nu.
anders k

Jag kan inte den 7:e upptäckte jag. Ny uppdaterad lista:

Onsdag 7 juni (dagen efter nationaldagen)
Anders K
Björn Leander
Grothich?
samul

Onsdag 14 juni (studenten)
Adrian B
Anders K
Björn Leander
Grothich?
Johan S?
Marus Johansson
Sidde
staed

Onsdag 21 juni (sommarsolståndet och två dagar före midsommar)
Adrian B
Anders K
Björn Leander
Daniel Eriksson
Grothich?
Johan S?
Marus Johansson
Sidde
staed

Onsdag 28 juni
Adrian B
Anders K
Björn Leander (troligtvis)
Grothich?
Johan S?
Marus Johansson
Sidde
samul
staed

Även 14'e går nog bort för mig då min bror tar studenten, men 21 och 28 funkar bra..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-05 00:39

Räkna in mig, jag kan vilken onsdag som helst som det ser ut idag.

Men sommarsolståndet låter väl som en glad dag att dricka lite öl och prata äpplen?

Ja, jag tycker nästan vi säger den 21 - enligt principet "flest är bäst" (sorry Samul):

Dessa namn är klara i så fall:

Onsdag 21 juni (sommarsolståndet och två dagar före midsommar)
Adrian B
Anders K
Björn Leander
Daniel Eriksson
Grothich?
Johan S
Kemppe
Marus Johansson
Sidde
staed

Redan där ser det ju lovande ut, men jag tycker vi fortsätter att ragga folk, det behöver inte stanna vid dessa trevliga människor. Och var är alla tjejer som gillar mac?

Förresten "pub" i macpub betyder naturligtvis inte att man måste dricka alkoholdryck för att vara där, men det tror jag alla redan förstått. Det handlar om att träffas och snacka lite mac och ha trevligt helt enkelt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-05 13:58

Jag behöver med stor chans någonstans att krasha om jag kan komma, om det inte går en sen nattbuss hem...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-05 17:13

Jag bor också i Umeå och skulle gärna komma på en macpub men just för tillfället jobbar jag i Skellefteå och har svårt att komma loss på kvällarna (jobbar då). Men jag kommer gärna en annan gång.
Även om mitt användarnamn är Gunek är jag inte tjej (Gun Ek) utan skall snarare läsas som början på mina namn - Gun... Ek.... - Fritt fram för gissningar.

Ursprungligen av gunek:

Gun... Ek.... - Fritt fram för gissningar.

Gunnar Ekelöf?

Är tyvärr i grekland fram till den 26:e, så jag kan inte komma... men jag lovar att höja en kall Mythos i riktning norrut på onsdagen!

Ursprungligen av Sidde:

Jag behöver med stor chans någonstans att krasha om jag kan komma, om det inte går en sen nattbuss hem...

Med lite framförhållning borde vi kunna lösa det tycker jag.

Ursprungligen av gunek:

Jag bor också i Umeå och skulle gärna komma på en macpub men just för tillfället jobbar jag i Skellefteå och har svårt att komma loss på kvällarna (jobbar då). Men jag kommer gärna en annan gång.

Ah, tråkigt, men det blir fler (typ i mellandagarna ).

Ursprungligen av Samuel K:

Är tyvärr i grekland fram till den 26:e, så jag kan inte komma... men jag lovar att höja en kall Mythos i riktning norrut på onsdagen!

Ok, men om vi skulle ha det den 28:e istället då? Det verkade ju vara lika många som kunde båda sen hade vi dig och Samul som bara kunde 28:e juni.

Ursprungligen av Adrian B:

Ok, men om vi skulle ha det den 28:e istället då? Det verkade ju vara lika många som kunde båda sen hade vi dig och Samul som bara kunde 28:e juni.

Funkar bra för min del!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-06 08:51
Ursprungligen av staed:

Gunnar Ekelöf?

En bra gissning men tyvärr inte rätt...

Ursprungligen av gunek:

Gun... Ek.... - Fritt fram för gissningar.

känner du molin, eller har du sett ljuset?

Bevaka tråden