Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WoW till Min MacBook

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon med en 2.0 dual core Macbook som lirar WoW och kan dela med sig utav hur det funkar och flyter. grafik mm.

Tack på förhand
/BuD

Det ska fungera snabbare på intelmacarna...fps mässigt iaf

  • Medlem
  • 2006-04-03 12:54

Jag har också hört att det ska fungera betydligt bättre på de nya Intel-Macarna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-03 18:15

Det gör det.

WoW har ju en universal binary, så det gör ju att spelet fungerar bra. Spelet går ju att spela på en gammal Mac Mini, så att spela det på en Macbook Pro kan inte vara några som helst problem (med tanke på att Macbook Pro är mycket kraftfullare och har bättre grafikkort).

  • Oregistrerad
  • 2006-05-30 17:07

Men funkar det på en vanlig 13" Macbook, dvs utan "Pro", med integrerat grafikkort?

Det hade varit väldigt trevligt att veta. Det är en av de största anledningarna till att jag är i valet och kvalet om jag ska köpa en MacBook eller inte. Har inte så stora krav, kan leva med modesta grafikinställningar, bara det flyter bra. Någon?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-05-30 18:44
Ursprungligen av malesca:

är du säker att det inte var filmen med MacBook PRO ! du såg ...

det är stor skilnad på grafikkorten .. det är samma typ av grafikkort i MacMini som det är i MacBook .. och det är samma grafikkort i MacBook PRO som det är i iMac ...

en kolega spelar WoW på sin mini och grafiken är helt ok ... men inte mer ... är du en hardcore gamer och vill ha GRYM grafik så är det MacBook Pro eller iMac som gäller ..

det är svårt att säga vad som är BRA / Dålig grafik eftersom vi alla har olika åsikter om det ... men Wow är helt spelbart på MacBook...men är det en speldator du vill ha så är det MacBook Pro eller iMac som gäller ... rakt av ..

PS. WoW flytter helt och hållet på Mac Mini Core Duo ... men du får ha ALLA reglage & effekter på MINSTA möjliga ... för att det inte skall börja laga (låg FPS) vill du ha alla effekter, enviroment & texture på MAX så är det MacBook Pro .... så stor skilnad är det på graffikkorten ..

men vad vet jag .. min kolega är hel nöjd med att spela WoW på hand 23 tum HD-LCDTV med sin Mac Mini Core Duo .. så det kanske du också blir ... själv vill jag ha minna effekter på Max ... men å andra sidan så har jag en dator för 25.000 och skall köpa PS3 när det kommer ...

Det är spelbart jag är ute efter. Jag är inte, och kommer inte att bli, en hardcore gamer. Jag spelar WoW som nöje, inte för att det är mitt liv :). Jag kan således leva med att till och med ha lägsta grafikinställningar. Jag vill bara att det flyter OK där.

Ursprungligen av denjohan:

Det är spelbart jag är ute efter. Jag är inte, och kommer inte att bli, en hardcore gamer. Jag spelar WoW som nöje, inte för att det är mitt liv :). Jag kan således leva med att till och med ha lägsta grafikinställningar. Jag vill bara att det flyter OK där.

ok ... i så fall kommer du bli GRYMT nöjd ... har själv sett när han spelat och på en 23 tums HD-LCDTV är upplevelsen riktigt riktigt grym ... (Mac Mini Core Duo 1 GB RAM)

På MacBook och Mac mini är det viktigare än på MacBook Pro och iMac att skaffa extra RAM eftersom (som ni säkert redan vet) delar av RAM-minnet används som grafikminne.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

På MacBook och Mac mini är det viktigare än på MacBook Pro och iMac att skaffa extra RAM eftersom (som ni säkert redan vet) delar av RAM-minnet används som grafikminne.

skaffa 2 x 512 MB och inte 1 x GB .... om det går på MacBook ..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-06 10:41
Ursprungligen av Tussen69:

skaffa 2 x 512 MB och inte 1 x GB.

Har förstått att det går snabbare med två 512:or än en 1Gb, men hur stor skillnad är det och varför?

Ursprungligen av Brandon:

Har förstått att det går snabbare med två 512:or än en 1Gb, men hur stor skillnad är det och varför?

Slinaden blir markant ... besök http://www.barefeats.com/

har för mig dom gjorde en test angående detta ..

varför ... jo därför att det inbyggda grafikenkortet på intels moderkort på mini och macbook använder det interna minnet som grafikminne ... det använder 1 utav de två minnesplaserna .. så du får bättre prestanda om du har 2 minnes kort i datorn ... annars så får systemet och grafikkortet dela på samma minne och det märks i prestandan ..

som sagt Mac mini och Macbook är INTE för hardcore gammers som kräver hög FPS och grym grafik ... men jag vet som sagt människor som är helt nöjda med sin mini och WoW ... själv är jag Hardcore och kommer skaffa efterträddaren till PowerMac Quad (Mac Pro x8) ... kommer inte spela mycket .. men det kommer hända ...

blir nog en PS3 konsoll att spela med längre fram till hösten ... och en ny Samsung TV ..

blir nog en 46 tum HDTV LCD med 1080p ... även fast man är grymt sugen på Samsungs nya 57 tum HDTV-LCD ... -> http://www.samsung.com/Products/TV/LCDTV/LNS5797DXXAA.asp .. fast det blir aldeles för dyrt för mig ..

Ursprungligen av Tussen69:

.. det använder 1 utav de två minnesplaserna .. så du får bättre prestanda om du har 2 minnes kort i datorn ... annars så får systemet och grafikkortet dela på samma minne och det märks i prestandan ..

Helt fel. Det är för att man med två lika stora minnen får dubbel minnesbandbredd (dual channel) vilket såklart ger bättre prestanda. Inget annat.

Ursprungligen av Rickard A:

Helt fel. Det är för att man med två lika stora minnen får dubbel minnesbandbredd (dual channel) vilket såklart ger bättre prestanda. Inget annat.

ok, ok .. jag är bakis ... personalfest igår

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-06 17:05
Ursprungligen av Rickard A:

Helt fel. Det är för att man med två lika stora minnen får dubbel minnesbandbredd (dual channel) vilket såklart ger bättre prestanda. Inget annat.

Den stora vinsten ligger dock i att ha mer minne! Det finns en skillnad om man kan köra dual channel, men känns det vettigt att köpa en 512:a till? Jag köpte en gigsticka till min nya 20" iMac, och har således 1,5 GB RAM nu. Den flyger verkligen fram, och jag har inte två minnen att sälja begagnat, när och om jag tycker att jag vill och har råd med en gigsticka till!

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Den stora vinsten ligger dock i att ha mer minne!

Helt rätt. Men i fallet med Mac mini och MacBook är det extra viktigt att tänka på att ha matchande minnen eftersom minnet för grafik tas från ram-minnet. Orsaken är just den fördubblade minnesbredden som verkligen behövs för just grafiken.

För grafikkretsar med dedikerat minne har ofta det minnet en bandbredd på tiotals gigabyte medan ram-minnet har mycket mindre än hälften av det.

Så i fallet med Mac mini och MacBook är det inte säkert det är bättre med 1,5GB än 1,0GB i alla lägen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-06-03 02:08
Ursprungligen av Bodlund23:

Någon med en 2.0 dual core Macbook som lirar WoW och kan dela med sig utav hur det funkar och flyter. grafik mm.

Tack på förhand
/BuD

Eftersom MacBooken har samma grafikkort och processor som Mac Minin kan jag meddela att det inte är att rekommendera. Jag fick mindre än 10 fps i Silithus med alla inställningar på minimum

Detta var med den stora Mac Minin och 2 GB ram

1
Bevaka tråden