Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hur pass svårt är det att knopa ihop ett litet program som kan räkna ihop arbetstid?
Dels "rena" tider som tex 2 timmar och 45 min och mellan klockslag tex 14.38 - 22.56?
Jag ogillar starkt Excel, dessutom så känns det dumt att köpa en kopia bara för lite enkel räkning. Jag får finkamma versiontracker.com, någon måste ju ha haft samma behov som jag tycker man.
Grothich > Tack men det där är för mycket CLI för mig.
HannesP > Så här, när jag jobbar så har jag ett starttid (exempel 1) tex 14.30 och jobbar till 18.50. Ibland så skriver jag bara upp (exempel 2) tex 2h 30 min. Alla dessa tider skriver jag ned i datorn och vid månadens slut så räknar jag ihop dem. Det vore smidigt att ha ett litet program som hjälper mig med det. Där jag kan mata in båda exemplena och får ut sluttiden i timmar och min.
hur får man excell att räkna i timmar och minuter? om man alltså skriver in en starttid i en cell, en sluttid i en cell och vill få de summerat i en tredje som timmar och minuter?
Testa detta lilla program från Norge. Worktime 2 heter det. Kanske inte har alla funktioner du önskar men helt klart gratis och enkelt. http://www.gersh.no/worktimer2.htm