Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Törs man köpa en MBP?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2006-06-06 01:19

Kanske flera trådar om detta men jag måste få ställa frågan - med tanke på alla rapporter om problem med pip, fläktar och råd om att inte köpa rev 1 av en Apple dator - är den allmänna rekommendationen på 99mac att inte kopa en MBP nu utan vänta till rev 2(om det nu heter så) kommer i juni/juli/hösten eller Q1 2007 m ny processor?

Aldrin

Enligt den här tråden så verkar det vara ganska tryggt att köpa en mbp.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-06-06 01:47

Jag skulle nog vänta. Det verkar vara ett lotteri vad man får för maskin. Det är ju en del kopsing att hosta upp. Jag köpte själv en av de sista PB 15" och en bättre bärbar får man nog leta efter. Hela bygget är fulländat.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-06-06 02:19
Ursprungligen av onnyt:

Jag skulle nog vänta. Det verkar vara ett lotteri vad man får för maskin. Det är ju en del kopsing att hosta upp. Jag köpte själv en av de sista PB 15" och en bättre bärbar får man nog leta efter. Hela bygget är fulländat.

Vänta är nog det säkraste rådet, men då blir ju frågan hur länge. Om det inte händer ngt förrän i början av 2007 så känns det rätt långt bort...... för långt bort .

Aldrin

Det är väldigt tråkigt om Apple börjar "tulla" på kvalitén i syfte att överträffa marknadens förväntningar på leveranser. När det kommer en ny maskin, med ny teknologi, vill iaf jag hoppa på direkt..och inte vänta till diverse fel har åtgärdas..

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-06-06 08:06
Ursprungligen av ru4real?:

Det är väldigt tråkigt om Apple börjar "tulla" på kvalitén i syfte att överträffa marknadens förväntningar på leveranser. När det kommer en ny maskin, med ny teknologi, vill iaf jag hoppa på direkt..och inte vänta till diverse fel har åtgärdas..

Väl skrivet! I synnerhet också som vi här pratar en sk. "Pro" modell för mellan 20-25K.

Aldrin

Jag har sett en hel del nya MacBook pro och jag skulle då inte tveka att beställa...

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-06 11:43

Samma här. Skulle lätt beställa nu om jag 1) hade råd och 2) hade behov.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-06 18:17

Jag har en 2.0 GHz MacBook Pro sedan i förra veckan och jag har då inte haft problem med något tjutande ljud och datorn blir inte speciellt varm heller. Definitivt inte varmare än en gammal PowerBook.

Jag har i stort sett enbart haft positiva erfarenheter av den. Visst, jag har fått installera om OSX efter att någon PPC-programs installation stendog och en en kernel panic men det är ju mjukvarufel som jag har fullt förtroende för att det var något tillfälligt. Förutom det har jag i alla fall inte stött på några problem. MagSafe som jag var mycket skeptisk till i början är suverän.

En fundering jag har är dock den inbyggda iSighten. Jag kan inte komma på varför de byggde in den. Det är en Pro-modell och många företag har kameraförbud så vad gör man då? Jag hade i alla fall hellre haft de extra 90 pixlarna. Men datorn är snabb och riktigt trevlig att arbeta med så det kan jag leva med.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-06 18:24

Glöm det jag sa om att den inte piper... Skulle aldrig skrivit det för nu hör jag det. Ödets ironi eller vad brukar det kallas?

1
Bevaka tråden