Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari och "favicons"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-05 21:38

Jag har ett smärre på probelm med Safari och favicons. På FCPUG.se har vi satt en favicon som vi sen bytt ut. Dock vägrar Safari fatta att vi gjort det - Firefox hittar bara den nya.

Hur löser man detta?

Har försökt en force-refresh samt "empty cache"...

Uppdatera Safri

Har haft en del problem med safari och fick till sist ominstallera. På Apples sida finns en version som heter 1.3.1 som sägs kunna fungera med mitt system 10.3.9. När jag försöker installera den i mitt system säger installeraren att den inte kan köras. Vet någon vilken den senaste Safari versionen jag kan använda med 10.3.9?

Vill minnas att den safari som kraschade var version 1.3.x. Kan desvärre inte använda mig av programuppdatering i detta fall.

Jodå, den finns där även i Safari.

Jag hade samma problem när jag la in favicon på en site. Jag löste det inte då för helt plötsligt började det fungera.

Men du kanske kan testa att rensa den här mappen: /Users/Användare/Library/Safari/Icons

Svarar mig själv

Jo, det kan nog hjälpa att tömma den mappen. Hittade just information om detta på nätet http://www.askdavetaylor.com/can_i_selectively_remove_safari_favicon_icons.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-06 01:38

Toppen! Det funka efter ett par slängningar och två safari-omstarter.

Envis liten rackare

1
Bevaka tråden