Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låst Extern USB 2.0 250gb i OSX ej i WINXP??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en extern USB 2.0 250 gb SATA. Gick ej att formatera i win xp men gick bra i Macosx. Valde PCDOS format eller vad det heter, kopplade sedan in den på WINxp maskinen då kom den upp, formaterade denna en gång till NTFS format. Nu var tanken att köra denna både på min IMACG5 OSX samt WinXP maskinen. Dock är den låst när den kopplas till macosx maskinen. Hur kommer jag runt detta då jag vill spara mina imovie objekt på denna.

mvh

DcG

Tyvärr kan inte Mac OS skriva till NTFS. Du måste köra FAT för att både macen och pzn skall kunna använda hårddisken.

Tack Wiking..Ante mig att det var formatet som spökade. Hade tidigare en firrewire delad mellan maskinerna och den funkade förmodligen för att den inte var formaterad i NTFS.
Vi provar....Tack igen.

Skall den bara kopplas mot samma pc hela tiden finns MacDrive att installera på pc. Då kan den läsa Apples filsystem HFS+.

har själv samma problem

jag har precis samma problem, men när jag ska formatera den i xp kan jag ej välja FAT....utan bara NTFS..Hur ska jag gå till väga då?
mvh daniel

Går det inte att formatera i FAT från mac? Kolla i Skivverktyg där det står något om att formatera i "MS-DOS"-format. Det kanske innebär FAT?

Tack fungerar fint med FAT formatering

1
Bevaka tråden