Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni om Sony Ericsson M600?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-06-03 00:08

Jag var in och kikade som hastigast. Verkar vara en trevlig telefon, stor skärm och litet format på luren. Skumt t-bord men det lär man sig nog. Vad tror ni, bra köp? Jag hoppas på att kunna köra nån form av gps nav program med en bluetooth gps på den ibland. Det kanske kommer vad det lider eftersom det finns sånt till äldre symbian telefoner.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-06-03 06:31

Hoppas att den är bra, har precis beställt en:)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-03 12:12
Ursprungligen av Robban B:

Hoppas att den är bra, har precis beställt en:)

Verkar riktigt trevlig, oxå beställt och är under leverans

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-03 12:45

samma här också beställt den redan. Lite synd att telefonen har dålig upplösning och inget wlan annars skulle d vara super

Grym telefon! Det är en av de bästa "smartphones" jag testat. Gillar RSS-läsaren, Webläsaren (Opera 8) och det nya menysystemet!

//Stefan

  • Oregistrerad
  • 2006-06-03 22:21

Ser fram emot när uppdateringen av M600. Det finns lite lösa rykten om det. Frågan är om man orkar vänta på P990?!

Ingen som haft några problem med menyerna i M600? Att det är segt eller att allt hänger sig?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-04 17:01

Har använd min M600 ett par dagar nu och tycker den är riktigt bra. Det är egentligen vad jag längat efter länge. En bra smartphone i smidigt format.

Menyerna är dock förvånansvärt sega och gränsnittet är sådär, men man vänjer sig.

Någon som har lyckats synka den med iSync ännu? Jag har fått den att fungera med Adressboken genom att lägga till M600 i en inställningsfil, men är osäker på hur jag gör motsvarande för iSync. Någon som vet?

Uppgradera M600i

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Ser fram emot när uppdateringen av M600. Det finns lite lösa rykten om det. Frågan är om man orkar vänta på P990?!

Ingen som haft några problem med menyerna i M600? Att det är segt eller att allt hänger sig?

Det finns redanu en uppgradering till M600i. Dels

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-06-04 18:34

Jag hoppas att de här lirarna http://www.novamedia.de/sync/ ska komma med en plugin till iSync så att det fungerar. Brukar ju alltid vara lite buggar i mjukvaran i början, så menyerna kommer nog bli bättre..

  • Oregistrerad
  • 2006-06-05 21:00

Har inte lyckats läsa e-post ännu (Telenor) från telefonen med externt pop-konto. Den är också buggig när det gäller Bluetooth headset. Envisas med att koppla samtalet till headsetet (HBH-600) trots att det är avstängt. Jag stängde t o m av Bluetooth men det hjälpte inte heller. Var tvungen att starta om telefonen för att den skulle släppa headsetet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-05 21:13

Funderar lite på att köpa en, men det verkar finnas en del barnsjukdomar. Finns det fler som har en skulle jag uppskatta mer info.

/thomas

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-06-05 22:02

Någon som vet när den vita kommer i butik?? Känns som att den matchar min Mac bättre i den kolören!!

  • Oregistrerad
  • 2006-06-06 17:26

M600 är så buggig att jag tillfälligt bytt tillbaka till min K750 för att säkert kunna ringa och bli nådd.

Idag har SMS inte kommit fram, den var utan kontakt med nätet i flera minuter utan anledning, klagar på dåligt batteri trots att den är nyladdad, Opera kraschar och det medföljande golfspelet hänger telefonen. Så är det att vara en early-adopter...

Borde komma en uppdatering snart...

Ursprungligen av jfd:

Någon som vet när den vita kommer i butik?? Känns som att den matchar min Mac bättre i den kolören!!

Instämmer helt. den vita är verkligen apsnygg!

Någon som vet när den kommer. Eller är det inte lönt att vänta för att den är nedlagd... (sånt har ju hänt...)

Skickar en virtuell pilsner till den som löser den här nöten....

//Goflorp

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-15 23:06
Ursprungligen av Goflorp:

Instämmer helt. den vita är verkligen apsnygg!

Någon som vet när den kommer. Eller är det inte lönt att vänta för att den är nedlagd... (sånt har ju hänt...)

Skickar en virtuell pilsner till den som löser den här nöten....

//Goflorp

Inte en aning egentligen, men enligt andra forum så är den vita för resten av europa, går att köpa i England nu för ca 6000 pix...
...som sagt innan, jag fick direkt den svarta genom www.katshing.se, för 4119:-, i butik kostar den över disk upp till 5300:-. (Nä, jag har inget med butiken i fråga att göra så det är inte reklam utan ett tips, nu mer än 20 kvar i lager...)

//Kidde

Ursprungligen av Kidde:

Inte en aning egentligen, men enligt andra forum så är den vita för resten av europa, går att köpa i England nu för ca 6000 pix...
...som sagt innan, jag fick direkt den svarta genom www.katshing.se, för 4119:-, i butik kostar den över disk upp till 5300:-. (Nä, jag har inget med butiken i fråga att göra så det är inte reklam utan ett tips, nu mer än 20 kvar i lager...)

//Kidde

Men, jag tycker personligen att den svarta är apful, den vita är riktigt snygg. Det kan jag knappast vara ensam om. "resten av Europa" ? Har nån fått stora släppet på Tre Korvar och bestämt att vi nordbor bara skall ha den svarta ?
Den VITA går att hitta via länken till prisjakt som ngn vänlig själ la upp. Kan ju beställa från Deutchland i så fall....men det vore gott slippa det..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-07 18:08

Har testat min idag och allt verkar fungera som det ska. Mail, SMS, MMS, Opera, läsa wordfiler osv. Inte van vid menysystemet men verkar gå fort att lära sig. Har hängt sig någon gång i samband med MMS (men det är ju inte ovanligt).
Går det att få upp minneskortet på Macen? Lyckades inte para den med Bluetooth för att lägga över filer.
För en eftermiddags lek så är jag nöjd, riktigt bra skärm och lagom storlek på enheten, kameran lär jag inte sakna. Har beställt 1 GB M2 kort, 64 MB som kom med kunde dom lika gärna struntat i.

//Kidde (Kör med Telia)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-07 19:19

Uppdatering; Funkade att para med min MacBook Pro.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-07 23:14

Fick min idag. USB har jag inte fått att fungera, men det kanske inte är så förvånande.
Bluetooth-filöverföring fungerar fint, dock fungerar ju inte iSync än.
Försökte med en fejkad plugin-fil enligt den här instruktionen, men det verkar inte fungera.

Jag lyckas inte föra över musikfiler genom att "Bläddra på enhet.." och drag'n'drop via Bluetooth filöverföring. Dock fungerar det att använda sig av "Skicka fil..." i samma program. Mycket otympligt och dumt.
När jag bläddrar och drag'n'droppar så dyker filerna upp som irfile.tmp istället för det de igentligen skulle heta, och de går inte att döpa om...
När man dock fått över filerna fungerar de fint, både mp3or och m4a (aac)

Upptäckte just att om man för över en fil med drag'n'drop och sedan skickar över en fil så fixar sig även den drag'n'droppade filen... Underligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 23:18

kanske ska ha en i väntan på 990i, som substitut haft p910 sen alldeles för äge - och försökt med Qtek, treo men sitter nu med min 910 igen

/Tangen

Senast redigerat 2006-06-07 23:29
  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-07 23:33

Dock verkar den inte läsa idt-taggar från AAC-filer...
Och den verkar tappa kontakten med nätet lite då och då vilket nog kan blir rätt irriterande i längden om det fortsätter. Måste säga att jag gillar skärmen skarpt, och den är jäkligt smidig, även om den i början känns lite bred.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-08 00:58

Är det någon av er som fått upp telefonen (eller M2-kortet) på skrivbordet lika 750?

/Kidde

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-06-08 09:36

När jag hade k750i så hamnade minneskortet på skrivbordet som det skulle. Men med min nuvarande w900i så fungerar det inte längre.

Det verkar som att de nya SE-telefonerna inte fungerar bra tillsammans med Mac OS X som minneskortsläsare.

Tittade på M600 igår och nej inte en telefon för mig... väntar på K800 istället.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-06-08 10:32

w950 tycker jag är riktigt intressant och snygg!

Verkar som att man får vänta länge på P990 tyvärr

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 11:07

Undrar om man inte ska gå och köpa en ändå... som Tangen säger härovan, som substitut för 990.

Ni som har. Har förstått att det är lite segt, barnsjukdomar, ingen schysst sync so far... men utöver det (som kommer ordna sig vid kommande uppdateringar) hur upplever ni luren? Några nya sköna funktioner som man bara blir hallelulja över? Knapparna, funkar dom bra eller är det så man blir irriterad? Batteritid vid saftigt användade och mycket samtal?

Jag är nöjd med min! Jag flashade om min då jag hade en del buggar. (program avslutades mm) Då blev det bättre, tror dock inte att det var en ny version av mjukvaran. Men nu fungerar den som den ska, e-post, surf och mms.

//Stefan

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-08 22:21

En mycket irriterande pryl som jag brottas med är plats-inställningen. Det finns tre platser under inställningen med samma namn. Aktuell tidszon, Hemlandets tidszon och Önskad tidszon.
Så lång så gott, men hur jag än försöker lyckas jag inte ställa in alla till att vara Stockholm (eller Centraleuropa-tid som det blir). Antingen hoppar Aktuell tidszon, eller Önskad tidszon över till Greenwich-tid. Spelar ingen roll i vilken ordning, eller hur sjutton man försöker ändra dem, den som man inte just satt till Stockholm hoppar ofelbart över till Greenwich.

Är det jag som tänker fel någonstans, eller är det helt enkelt en bugg?

I övrigt måste jag säga att jag gillar telefonen, och om alla dessa små buggar försvinner så blir den klockren.

+ Bra tangentbord, man vänjer sig ganska snabbt och hittar intuitivt tangenterna om man är van vid ett vanligt tangentbord, även om det inte blir fler fingrar inblandade än tummarna. Åäö saknas dock, och det är riktigt störande, jag skriver mer med pennan på grund av det.
+ Bra formfaktor. Ser lite bred ut när man packar upp den, men det märks inte efter några minuter. Smal och fin är den verkligen.
+ Bra skärm. Fina färger och helt ok i solljus. Jättemycket bättre än min gamla T630, men det kanske inte förvånar någon
+ Bra teckenigenkänning. Fungerar i stort sett på allt jag kastat på den hittills. Dock va jag tvungen att leta upp hur man skriver T (som ett kors) och det tog ett slag innan jag fick stil på prickarna över ä och ö (det blev lätt "a11" eller "á1" i början)
+ Trevligt gränssnitt. En del verkar tycka det är slött, men jag tycker det känns lite som OSX, jämnslött, vilket jag vant mig vid Det är snyggt och lättnavigerat. Speciellt tack vare tum-hjulet och tillbaka-knappen på samma sida.

- Tappar kontakten lite sporadiskt
- Klagar på att batteriet är slut innan det ens närmat sig (kan ju vara en kalibreringsfråga iofs eftersom jag inte hunnit ladda ur den än.
- Platsproblemet nämnt ovan
- Ingen synkronisering med datorn än...

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-16 16:37
Ursprungligen av Arvid:

En mycket irriterande pryl som jag brottas med är plats-inställningen. Det finns tre platser under inställningen med samma namn. Aktuell tidszon, Hemlandets tidszon och Önskad tidszon.
Så lång så gott, men hur jag än försöker lyckas jag inte ställa in alla till att vara Stockholm (eller Centraleuropa-tid som det blir). Antingen hoppar Aktuell tidszon, eller Önskad tidszon över till Greenwich-tid. Spelar ingen roll i vilken ordning, eller hur sjutton man försöker ändra dem, den som man inte just satt till Stockholm hoppar ofelbart över till Greenwich.

Anledningen till att önskad zon och aktuell tidszon inte kan vara densamma är att tanken med önskad tidszon skall vara att man kan få reda på vad klockan är någon annanstans i världen (dit man kanske önskar sig). Så när du klickar på klockan i Today-skärmen så ser du din tid för den aktuella tidszonen överst och i en ruta under: tiden för den önskade tidszonen.

Hoppas det klarnade lite! För övrigt är jag än så länge toknöjd med telefonen, även om "jämnslött" ibland hetsar mig en smula...

Hej,

Är det någon som vet om man kan använda bluetoothen i PB som hotspot och därigenom köra m600 mot nätet?

Mvh/
Mandus

Bevaka tråden