Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra MacBook med stängt lock

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-06-04 15:07

Hittade det här lilla programmet, som gör det möjligt att köra MacBooken med stängt lock utan att ha extern mus, tangentbord eller skärm inkopplat, klockrent om man vill köra musik från den, fjärrkontrollen fungerar fortfarande!

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17893

Enligt manualen är det ju ok att köra macbooken med stängt lock, så jag antar att det inte bör orsaka några värmeproblem eller liknande? Har sökt lite och sett att folk varnat för värmeproblem med att köra äldre bärbara macar med stängt lock.

Till skillnad från iBooken så ventilerar inte MacBooken ut sin överskottsvärme genom tangentbordet.

Med andra ord så borde det funka finfint.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-06-04 16:19

Enligt apple så fungerar alla macbooks i lid closed mode.

http://store.apple.com/Catalog/US/Images/comparison_chart.html

  • Medlem
  • 2006-06-04 16:47

Fast att macbook inte ventilerar genom tangentbordet så är vänstra hörnet extrem varmt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-05 19:16

varför inte bara ha skärmen uppfälld?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-05 20:35

tar "plats" om man har den i tv-möbeln?

Ursprungligen av Snooze:

tar "plats" om man har den i tv-möbeln?

Shit, slimmad HTPC!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-06 23:29

Tänkte berätta att jag körde med powerbooklocket nedfält förrut och jag råkade faktiskt ut för en svag rand på skärmen efter det. Trodde det var fel på skärmen först men det fixade sig av sig självt faktiskt efter ett tag. Tror det berodde på värmen på skärmen så det kan uppstå problem i alla fall. Bättre att köra powerbooken lite öppen i så fall skulle jag tro.

Vill man köra två andra skärmar så är det smartast att sätta ner powerbook/macbook-locket, trycka på escape på usb-tangentbordet och sedan kan man ta upp locket utan att den skärmen går igång. Tänkte bara varna då jag råkade ut för detta. Då skall det dock sägas att jag körde datorn rätt länge på det sättet så för kortare sessioner kanske det går bra.

1
Bevaka tråden