Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon testat Twinham HDTV USB-mottagare?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-03 19:16

Såg följande:

http://bluespace.se/product_info.php?products_id=181&osCsid=3af44ce441368c00a93e56d04bb46bd5

Verkar klarar av HDTV och ligger "endast" på 1000 pix (Billigt om man vill se HDTV nu under fotbollsvm). Någon som testat denna pryl? Tror ni den klarar DVB-T HTDV utan problem? Min plan är i så fall att köra den på min PB G4 2Ghz och sen köra DVI till in plasma med 1280x1024 eller liknande. Sounds like a nice plan?

Undrar hur jag får digitalt ljud dock, om dom kommer sända det ..

Anars klarar väl Miglia TV-mini (se bilden i spalten till höger) DVB-T i HD-format, i såväl MPEG2 som MPEG4-format.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-03 19:45

DigitalTV har rimligtvis både digital ljud och bild. Frågan är om du får stereo eller surround skulle jag säga.

Sen undrar jag hur meckigt det är att få bra motagning med en sådan där, men det borde ju gå!

  • Oregistrerad
  • 2006-06-03 21:04

Miglia och Twinhan verkar ju ha samma programvara (Elgato)? Jag har haft Twinhan till PC:n och det fungerade bra...

  • Oregistrerad
  • 2006-06-04 13:31

Fint med kommentarer.

Det jag var ute efter är HTDV effekterna. Om nån kunde svara på det så skulle den här tråden bli mer intressant.

Gällande ljudet så tar dom självklart emot digitalt ljud. Det jag är intresserad av är hur jag får ut ljudet. Om det går att få en digital utgång så blir det Dolby Digital 2.0 för Stereosändningar (vilket är minimumkravet för Digital-TV).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-04 13:52

Beroende på vilken PowerBook du har då kan den ha digital/optiskt ljud ut. Då får du ut, tror jag, upp till 7.1 kanaligt. Hårdvaran stödjer ex. Dolby Encod.at material, sen om HDTV-mjukvaran gör det är en annan femma. Stereo får du garanterat ut.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-04 18:23

Twinhan Alpha ger/har HDTV. Läs mer om det på deras hemsida.

kommer svt sända hdtv i marknätet?är själv inte helt säker på att det finns plats för det, har för mig jag läste att de bara kommer sända hdtv via satelit? men jag kan ha fel

SVT och TV4 sänder VMs samtliga matcher i HD-format i en gemensam kanal via Canal Digital samt i en begränsad utsträckning i marknätet (Västerås, Uppsala, Stockholm och på Gotland). Skälet till att sändningarna i det digitala marknätet inte sker i hela landet är att tillgången till lediga frekvenser är begränsad.

Mer information:
http://www.tv4.se/vm2006/461903.html?nb=1

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-04 22:46

HD okodat funkar säkert fantastiskt.
Hur funkar detta med en kodad kanal från boxer?
Hur bär man sig åt med boxerkortet?

Någon som har testat Twinham på Macen då?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-13 19:17

Programvaran EyeTV har inte stöd för HDTV-signaler i h.264 än. Det ska komma har jag läst, men det finns inte än. HDTV i Macen just nu är väl kört skulle jag tro. Nån som vet nåt annat?

  • Medlem
  • 2006-09-01 22:55

Jag satt precis också och kollade på twinhan-mottagaren.. den är ju praktiskt taget gratis..

Jag tänkte ju skaffa en mac mini och köra som mediacenter, för film och musik osv.. eftersom jag inte har dvb-t i min tv så tänkte jag att det shysstaste hade varit att köra det via macen också.. och så såg jag då att mediacentral (som jag tänkt köra som mediacenter) har stöd just för twinhans mottagare.. det är ju helt jäkla klockrent om man har tv direkt i programmet också måste jag påstå..

så jag har lite samma fråga, om någon testat den.. speciellt om någon testat med mediacentral..

sen, är det någon som vet hur det funkar om man bor i ett hus där canal digital är leverantör.. kommer man kunna få ut deras kanaler digitalt direkt ur väggen framöver?

mvh
kenny

1
Bevaka tråden