Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderinar ang min powerbook g4.. hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Är ny här på detta forum och tycker det är bra att denna sida finns.
Jag har just köpt en beg fin powerbook g4 12 tum som är helt underbar:-) känner mig kär och tror nog att detta får bli min nya flickvän. Har just döpt henne till Hannah faktiskt! Nu har jag en fråga: När jag har den stående och inte använder den, ska jag fortfarande ha i el sladden i datorn eller ska den tas ur när batteriet är uppladdat? tänkte om det sliter på batteriet att ha i sladden?!

Sen undrar jag en sak angående det många talar om... att macen inte kan få virus.. varför är det så? är det för att systemet är för komplicerat eller att det är för få användare om man jämnför med pc?

Min sista fråga är:
Om jag vill köpa ett nytt batteri.. hur mkt kommer det kosta? är det lika bra som det som var i från början...

Keep real
Prins Siddhartha

Jag låter sladden sitta när jag sitter vi skrivbordet spelar ingen roll och batteriet är färdig laddat eller inte. Jag har då inte märkt att det gjort något med batteriet.

Ang virus så är det nog en kombination av det du skriver.

Batteri kan du köpa från Apple och då kostar det en slant runt 1000-lappen tror jag.
Cupertino har "pirat"-batterier som är något billigare.
Frågan ang batteri förstår jag inte riktigt. Ett nytt batteri kommer ge dig längre tid utan ström.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-01 16:28

Varje gång du använder batteriet nöter du på batteriet. Att ha batteriet i datorn sliter ytterst lite på det. Det absolut bästa är att förvara det i ett kylskåp, men det är verkligen overkill. Du kan däremot räkna med att ett batteri håller sin form i typ 2år. Och du har en begagnad betyder att det kanske använt lite.
http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/
Denna kan du använda för att se hur bra det mår.

Ett nytt batteri går på ungefär 1200kr och det är ett nytt minst lika bra batteri.

Att en mac inte kan få virus är bara propaganda. Men det är inte så utbrett med virus.
Det har att göra med design, användning och lite sådant.
Denna beskriver det hela ganska bra...
http://www.theregister.co.uk/2003/10/06/linux_vs_windows_viruses/

coolt att få svar så snabbt:).. bra då vet jag

tack för hjälpen...

Irriterad att jag inte kan camma med msn!

hej igen
Någon som vet något annat sätt att camma med mina msn messenger vänner? tyvärr är det ju alltid så att msn messenger är sämre till macen. Skaffae mig yahoo messenger för att kunna camma men tyvärr har ingen annan yahoo messenger... Grrr

någon som har ideer kring detta?

siddhartha

Ursprungligen av Siddhartha:

Någon som vet något annat sätt att camma med mina msn messenger vänner?

Av en händelse råkar det finnas flera frågor uppe om detta bland dagens nya inlägg - alla hänvisar till denna FAQ. Lycka till (eller skaffa nya vänner )

1
Bevaka tråden