Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömadaptern låter som en Syrsa.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 01:31

Hej.
Nu har jag hittat ett problem med min macbook, eller rättare sagt strömadaptern.

Den låter som en syrsa när man laddar datorn. Tog ett bra tag att lista ut var ljudet kom ifrån. Det är ganska högt, men det kom inte från datorn.

Någon mer som råkat ut för detta? Farligt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-31 01:35
Ursprungligen av snigel1:

Hej.
Nu har jag hittat ett problem med min macbook, eller rättare sagt strömadaptern.

Den låter som en syrsa när man laddar datorn. Tog ett bra tag att lista ut var ljudet kom ifrån. Det är ganska högt, men det kom inte från datorn.

Någon mer som råkat ut för detta? Farligt?

Min låter också, men jag har den på golvet så det är inga problem. Inget jag tänker gnälla över iaf.. Detta är relaterar till whine-problemet (Core Duos strömsparsfunktioner) och en transfomator. Vad jag däremot stör mig på är att datorn vid vissa temperaturer slår av och på fläkten med 2 sek mellanrum HELA tiden så att man får moo-effekten. Datorn låter som en ko helt enkelt. Störande.. Lösningen är att se till att den aldrig ligger kring 66grader

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 01:39

jag får inte direkt panik över ljudet på Det sättet,
dock så är jag av hypokondrisk/paranoid natur så jag blir orolig när strömförande saker ger ifrån sig onaturliga ljud

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-05-31 10:35

Diskuterats förut, senast för några dagar sedan
Hör också det, men det är tydligen något man får acceptera pga nåt med transformatorn -,-

  • Oregistrerad
  • 2006-05-31 13:45

har också det. Låter också när man kopplar in i macbooken. Men så farligt högt är det inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 14:26

jag tycker det är högt. man hör ljudet om man går till andra änden av rummet (stort vardagsrum)

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-05-31 15:13
Ursprungligen av snigel1:

jag tycker det är högt. man hör ljudet om man går till andra änden av rummet (stort vardagsrum)

Då är ditt ex antagligen värre än våra, bara att reklamera antar jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 15:35

den är lugn nu, så avvaktar

Satte i min för 10 min sen och den är ljudlös!

  • Medlem
  • 2006-05-31 19:54

Måste vara ett måndagsex, reklamera! Min ger bara ifrån sig ett svagt knattrande som hörs när man lägger örat emot.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-05-31 20:45

Sådär höll min strömadapter på till min gamla 1 Ghz TiBook. Det tog några veckor så dog den helt. Fick en ny på garantin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 21:18

det konstiga är att den var tyst i början, och tyst nu. hoppas att det innebär att den kommer fortsätta vara tyst och att den inte dör vid något olämpligt tillfälle

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-05-31 22:47

Min låter likadant. Får ringa Apple och be dem fixa det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 23:53

hmm nu låter den igen, det kanske bor ett spöke i den som bara är vaken på natten

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-05-31 23:58

Jag testade att byta till min nätadapter från min MacBook Pro. Knäpptyst.

Får nog be Apple skicka ut en ny nätadapter helt enkelt.

1
Bevaka tråden