Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mamma bli en switcher

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 13:31

Jag köpte på mig en gammal QuickSilver nyligen som jag gav till min mamma för att hennes gamla PC var 8 år gammal. Det mesta fungerar bra och hon verkade nöjd. Dock finns det ett problem som jag skulle behöva hjälp med.

För att kolla hennes mail på jobbet hemmifrån har de en webbsida som man loggar in på och som triggar igång Remote Desktop på PC för att sedan logga in på jobbdatorn. Detta funkade inte så bra på mac:en av naturliga själ. Går det att använda Apple Remote Desktop 3 för att koppla upp sig mot en Windowsdator eller finns det ett annat sätt att gå? Hjälp mig att hitta en lösning som gör att jag slipper installera Virtual PC och windows på hennes dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 15:04

Coolt. Det måste jag testa runt lite med. Tackar.

Låter konstigt med en webbsida som drar igång detta bara. Är du säker på att det inte är Citrix som används. Finns Citrix-klienter till Mac också.

Annars är RDC mycket bra, jag använder det dagligen.
Vill man kunna ha flera sessioner igång samtidigt så är det bara att använda RDC Launcher eller RDC Menu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-01 08:42

Citrix, känner jag inte till men jag är 100% på att sidan startar upp Remote Tesktop.

1
Bevaka tråden