Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wacom Intous eller Graphire

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-05-31 08:52

Hej alla glada!
Jag har tänkte köpa ett ritbord från wacom, men jag skulle gärna jämföra graphire och intous innan jag bestämmer mig. Någon som vet var man kan testa och jämföra i Stockholm? Jag har fått pressent kort på matton, som inte har dessa varor i lager utan måste beställas... Så jag vill gå till en affär, testa och sedan köpa den i en annan.. Så helst en affär som har dessa plator framme så man slipper jobbigt säljsnack...

Det står det mellena graphire4 A5 eller intous3 A6. vill ju helst ha en intous3 a5 men inte råd tyvärr... så jag skulle vilja prova och se om en a6 räcker...

//Lasse

Senast redigerat 2006-05-31 09:05
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 09:38

Kolla på Macoteket om dom har för test.
/Tangen

Själv har jag en Graphire 4 A6 som jag är mycket nöjd med. Mycket platta för pengarna. Liten notis bara.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-03 23:17

Jag har exakt samma funderingar. Har använt en Intous3 A5 på jobbet förut och den var sjuuukt bra. Men den är overkill för mitt privata användningsområde eftersom jag inte kommer att utnyttja alla Intous-funktioner såsom lutning, tryckkänslighet m.m. Jag vill mest kunna rita linjer i Illustrator så som jag vill. Plus att jag har en 24" skärm så jag behöver den där extra storleken som Graphire A5 ger.

  • Medlem
  • 2006-06-05 17:15

Som c5j säger så är det viktigaste skärmstorleken. Har du en 17" kommer en A6 kännas bra, har du över 20" kommer precisionen att bli lidande. Det är mina erfarenheter iaf. Är supernöjd med min Intous3 A5, rekommenderas varmt (oavsett om man behöver alla funktioner eller ej - det går alltid att skapa ett behov )

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-08 22:37

Det blev en graphire A5... jag sitter på en 12" powerbook så storleken är nog inte för liten iaf... tack för all hjälp!

1
Bevaka tråden