Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac g5 mic problem?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

jag har ett problem med min mac G5.
jag har köpt en extern microfon till min iMac eftersom att geniet som designade burken satt mikrofonen precis brevid fläkten!

mitt problem är deremot att jag får inte en vanlig microfon 3,5mm plugg att fungera på datorn, de märks att den registrerar ljud när man spelar in men de är på tok för lågt, även när man ställer upp känsligheten på max och volymen på max när man lyssnar av det.
(microfonen fungar på pc)

skulle vara shysst om nån hade några idé eller förslag på vad jag kan prova?

en sak till nån som vet om man kan få nån utav gratis varianterna utav Ventrilo o funka 2.1.x osv...

mvh /Niklas

Kolla Systeminställningar > Ljud > Ljud in /// Välj linjeingång och höj volymen

Ursprungligen av Olle@mac:

Kolla Systeminställningar > Ljud > Ljud in /// Välj linjeingång och höj volymen

nope, inte de som är fel heller...

Det för att det är en line-ingång och inte en mic-ingång på iMac G5. Du måste köpa ett USB-headset för att kunna använda extern mikrofon.

Så länge kan du fuska med Line In (kolla på versiontracker.com) eller köra med förförstärkning i form av en bandspelare eller liknande i rec-läge.

Ursprungligen av Mattias H:

Det för att det är en line-ingång och inte en mic-ingång på iMac G5. Du måste köpa ett USB-headset för att kunna använda extern mikrofon.

Så länge kan du fuska med Line In (kolla på versiontracker.com) eller köra med förförstärkning i form av en bandspelare eller liknande i rec-läge.

tackar ska genast undersöka de...

1
Bevaka tråden