Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Signerad MacWorld värd $$$

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Första utgåvan av MacWorld signerad av Steve Jobs och Steve Wozniak.

På amerikanska Ebay pågår just nu en internetauktion där en säljare erbjuder det första exemplaret av MacWorld signerat av Steve Jobs och Steve Wozniak. Buden blir allt större och närmar sig just nu 50.000 kronor - och det är nio dagar kvar av auktionen.

Samma person erbjöd samma tidning för några veckor sedan men avbröt den auktionen efter att Steve Wozniak lovat att signera tidningen (den hade bara Jobs signatur i original). När auktionen avbröts vad budet närmare 25.000 kronor.

Följ den galna auktionen mot sitt slut på:
MacWorld auktion på Ebay

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-01-25 11:55

Hehe, ja, vad ska man säga?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-25 11:56

Jösses! Tidningen kostade 4 dollar då, 1984. En ganska bra investering.

Kolla texten "Interesting with Multiplan" osv (Multiplan var föregångaren till Excel). Rakt ovanpå musen. Undrar om tidningen gjordes på en Mac?

Är det någon som har några sällsynta bilder från NeXT-tiden också? Och gamla Apple-bilder? (Alltså inte de vanliga som finns överallt på webben.)

[ 25. Januari 2003, 12:18: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Nu talar vi explosiv ökning, igår när jag kollade var priset på blygsamma $1800.

[ 25. Januari 2003, 13:01: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • International user
  • 2003-01-25 16:20
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:

Är det någon som har några sällsynta bilder från NeXT-tiden också? Och gamla Apple-bilder? (Alltså inte de vanliga som finns överallt på webben.)

Jag har faktiskt ett gäng gammal Apple reklam från slutet på 80-talet (tror jag). Nån dag när jag har en scanner ska jag visa er...

http://macnn.com/rd.php?id=4086

Budet stängde på $2300

Jurgen - om du läser min artikel noggrannare så ser du att det var den gamla aktionen med endast Jobs namnteckning som slutade på 2300 dollar. Nu är en ny auktion igång med båda namnteckningarna...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-28 04:40

US $7,600.00

är dom uppe i 04.40 den 28 jan 2003.

Nu... sova!

$14,999.00 och 10 timmar kvar.

"Reserve not met" menas att säljaren har ett gömt minimibud för att sälja och att det inte är uppnått. Vad kräver han egentligen???

Sanslöst!

Upppenbarligen någon stor samlare som registrerat sig på Ebay enbart för denna budgivning (han har inte köpt något tidigare enligt sajten).

$14,999.00 är helt ofattbart mycket, även för första MacWorld. Tänk om Nils Holmlöv börjar kränga tidiga exemplar av svenska motsvarigheten!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Upppenbarligen någon stor samlare som registrerat sig på Ebay enbart för denna budgivning (han har inte köpt något tidigare enligt sajten).

$14,999.00 är helt ofattbart mycket, även för första MacWorld. Tänk om Nils Holmlöv börjar kränga tidiga exemplar av svenska motsvarigheten!

Den som vill kan få ett signerat exemplar av senaste MacWorld för inga pengar alls. Det är bara att ta med sig senaste utgåvan av MacWorld till redaktionen så lovar jag att ni kommer att få i varje fall några av redaktionens autografer.

Nils Holmlöv
Chefredaktör, MacWorld och macworld.se som bara skrivit autografer en gång

1
Bevaka tråden