Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

v6.1: Nya funktioner :)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kom på en sak som jag saknar.
Den direkta möjligheten att gå till Dagens/Nya inlägg den är ett steg bort nu och är under en utfällningsmeny vilket ibland gör att jag får gå två ggr till Forum.

Jag skulle vilja ha möjligheten att konfigurera min egen lilla meny som innehåller de länker jag klickar på allra oftast, var den exakt ska ligga har jag inte tänkt på.

Någon annan som gillar idéen?

Dagens aktiva inlägg kommer du just nu direkt till genom att klicka på "Forum". Vi får se om menyn ska optimeras och stuvas om framöver.

Ingen dum idé med att ha en anpassningsbar meny också. Ska kika på den saken.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Dagens aktiva inlägg kommer du just nu direkt till genom att klicka på "Forum".

Det är både smart och lite ologiskt, förvirrande. Vanligtvis används "forum" för att länka till roten av forumet och jag tror en del blir förvirrade och inte vet hur man ska hitta dit när forum-länken går till dagens aktiva istället (det har redan kommenterats i nyhetstråden om v6).

Annars kan jag rekommendera ett bokmärke direkt till nya inlägg (eller dagens aktiva om man föredrar det).

Använder man Firefox kan man dessutom utnyttja den mycket smarta nyckelord-funktionen i bokmärket. Man kan t.ex. lägga "99" som nyckelord och då räcker det med att skriva 99 i adressraden för att komma direkt till nya inlägg! Se min bifogade skärmbild:

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-05-30 11:05

Jag hade hellre haft "nya inlägg" istället för "dagens inlägg" direkt på "Forum". "Dagens inlägg" använde jag aldrig i gamla versionen, gick alltid till "nya inlägg" istället.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-05-30 14:04

grymt bra tips adrian... Man tackar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-30 16:23

Jag skulle vilja se ALLA inlägg för dagen i RSS! Som det är nu kan man bara se dagens nya ämnen!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-30 18:12

Och jag skulle önska datum bredvid namnet när tråden skapades, utan att gå in i tråden.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-30 18:14

Och dessutom skulle jag vilja ha lite större knappar för att gå till nästa sida.

Yes!!

En person skrev ett inlägg här nyss om att det var svårt att hitta avancerad sökning, men raderade sen det för han hittade det. Men det är en bra poäng ändå, det tar en stund innan man hittar dit. Men tanke på hur gärna vi vill att folk söker i forumet så borde vi kanske marknadsföra den avancerade sökningen lite mera? Om det hade rymts så hade det var perfekt med en liten länk direkt under sökrutan uppe till höger, men det verkar inte finnas plats för det...

1
Bevaka tråden